ترویج فرهنگ اسلام ناب می تواند زمینه سازی تمدن اسلامی را فراهم کند


ترویج فرهنگ اسلام ناب می تواند زمینه سازی تمدن اسلامی را فراهم کند

حجت الاسلام رضایی گفت: تمدن سازی که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است باید در برنامه های آموزشی مورد توجه قرار گیرد، با ترویج فرهنگ اسلام ناب می توان زمینه سازی تمدن اسلامی را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «محمد رضایی»، امروز (دوشنبه 18 اسفند) در مراسم «18 اسفند» بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: متولیان فرهنگی باید کاری کنند که خروجی آن موجب رضایت افراد متدین جامعه باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با یادآوری این مطلب که این موضوع باید در اولویت جدی فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار گیرد و بهترین بازتاب را در سطح جامعه داشته باشد، افزود: موضوع آموزش قرآن کریم و آموزش مباحث فرهنگی باید در دستور کار کانون ها باشند.

وی با اشاره به اینکه باید توجه بیشتری به هنر اسلامی در جامعه شکل گیرد و کانون ها در این قالب ها می توانند معارف دینی را ترویج کنند، افزود: مسجدی محوری و شبکه سازی مساجد باید بیشتر مورد توجه باشد، محوریت برای هرکاری در محله باید مسجد باشد و محوریت در مساجد هم امام جماعت باشد و مشکلاتی که در درون مساجد است به حداقل می رسد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه خروجی کانون های مساجد در هیئت های مذهبی و نماز جمعه دیده شود که در این صورت یک کار موفق فرهنگی شکل گرفته است، افزود: تمدن سازی که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است باید در برنامه های آموزشی مورد توجه قرار گیرد، با ترویج فرهنگ اسلام ناب می توان زمینه سازی تمدن اسلامی را فراهم کرد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی