فعالیت 500 مسجد محله‌محور در تهران/ کمک 100 میلیارد تومانی مساجد به محرومان در بحران کرونا


فعالیت 500 مسجد محله‌محور در تهران/ کمک 100 میلیارد تومانی مساجد به محرومان در بحران کرونا

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به فعالیت 500 مسجد پایه و محله محور در 500 محله تهران، گفت: تلاش ما بر آن است که فعالیت‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی به مردم را از طریق خانه‌های خدا قوت ببخشیم.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آیین افتتاح 313 مرکز نیکوکاری با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ظهر امروز (دوشنبه، 18 اسفندماه) در مسجد امام جعفر صادق (ع) خیابان شمشیری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «علی نوری» در آیین افتتاح مراکز نیکوکاری مساجد با اشاره به اینکه افتتاح این مراکز در راستای تقویت فعالیت های اجتماعی و خدمت رسانی مساجد انجام می شود، اظهار کرد: بیش از سه هزار مسجد در استان تهران و یک هزار و 800 مسجد در شهر تهران فعالیت می کنند که این مساجد در محورهای عبادی، اجتماعی و انقلابی فعالیت های شاخصی انجام می دهند.

سرپرست مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه در بحران کرونا 100 میلیارد کمک نقدی و غیرنقدی توسط مساجد جمع آوری شد، افزود: مساجد همواره در بحران های مختلف پای کار بوده اند، به گونه ای که در زلزله کرمانشاه با راه اندازی پویش «هر مسجد، یک کانکس» کمک های قابل توجهی از سوی مساجد تهران انجام شد و تاکنون نیز در زلزله سی سخت با وجود مشکلات اقتصادی که بسیاری از مردم با آن در شب عید مواجه هستند، مردم در خدمت رسانی به زلزله زدگان این منطقه پای کار آمده اند.

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: از سال گذشته در قالب طرح «مسجد پایه و محله محور» 500 مسجد در 500 محله تهران را شناسایی کردیم تا این مساجد پیشرو، دیگر مساجد محله را نیز در انجام فعالیت ها هدایت کنند.

سرپرست مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه در حال حاضر فعالیت های اجتماعی و خدمت رسانی مساجد روز به روز به قوت خود می رسد، اضافه کرد: در حال حاضر سطح تعاملات مساجد با کمیته امداد امام خمینی (ره) افزایش یافته است، به گونه ای که 400 مسجد دارای شناسه حقوقی و حساب حقوقی در حساب امداد ولایت هستند؛ ضمن اینکه با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) مراکز نیکوکاری مساجد را قوت بخشیدیم.

حجت الاسلام نوری از اهتمام مرکز رسیدگی به امور مساجد برای رساندن مساجد به تراز انقلاب بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند باید مساجد ما نقش آفرین مسجد انقلابی در محله باشند، گفت: ما اهتمام داریم که مساجد پایگاهی برای خدمت رسانی به مردم و محرومان شوند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان