رشد بورس با جهش 24 هزار واحدی شاخص، شتاب گرفت


رشد بورس با جهش 24 هزار واحدی شاخص، شتاب گرفت

ایران اکونومیست- شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه، 18 اسفندماه) 24 هزار و 344 واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و 199 هزار واحد رسید.

رشد بورس با جهش 24 هزار واحدی شاخص، شتاب گرفت براساس معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۸۸۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۰ هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک هزار و ۱۸۹ واحد افزایش به ۴۳۲ هزار و ۴۷ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۷۷۶ واحد رشد به ۲۸۲ هزار و ۴۲ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۲۰ هزار و ۷۶۳ واحد و شاخص بازار دوم ۳۹ هزار و ۶۳ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۲۹۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۹۰۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۶۶۰ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۶۵۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۲۱۶ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۷۹ واحد و سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۲۶ واحد تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

نماد مخابرات ایران (اخابر) با ۲۴۰ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۱۹۵ واحد، صنایع شیمیایی ایران (َیران) با ۱۱۵ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۹۷ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۸۸ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۸۶ واحد سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۷۸ واحد، کاما (باما) با ۷۰ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۶۹ واحد و فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۶۲ واحد و سایپا (خساپا) با ۴۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال)، سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) در گروه نمادهای پُر تراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه دو میلیارد و ۹۸۸ هزار برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۴۰ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۸۵ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۶۰۹ هزار برگه سهم به ارزش ۱۸۶ هزار و ۹۸۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پالایش نفت شیراز (شراز)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، بانک دی (دی)، تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) و توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان) تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر