اخبار مناطق تهران، 145 طرح توسعه محلی در منطقه 5 تعریف شد


اخبار مناطق تهران، 145 طرح توسعه محلی در منطقه 5 تعریف شد

تهران- ایرنا- شهردار منطقه 5 با بیان اینکه محوریت اصلی برنامه های سال آینده این منطقه اجرای پروژه های توسعه محلی مدنظر شهروندان است گفت: برای سال 1400 اجرای 145 پروژه توسعه محلی پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۵، محمود کلهری روز دوشنبه در مورد مهمترین اقدامات منطقه در سال ۹۹ گفت: تشکیل کمیته حقوقی و احقاق حقوق تضییع شده شهرداری منطقه ۵ در بخش املاک و رسیدگی به پرونده های شاخص منطقه مثل پروژه‌های تیراژه و آبنوس از جمله اقداماتی بود که برای صیانت از حق و حقوق شهرداری صورت گرفت.

وی توجه به موضوعات شهروند مداری و سلامت شهروندان را مهمترین اولویت این منطقه در برنامه های عمرانی و خدماتی سال ۹۹ برشمرد و تاکید کرد: با توجه به اولویت های منطقه ۵، احصا نقاط حادثه خیز، ترافیکی و احصا نقاط آبگیرعبور و مرور را در راس برنامه ها قرار دادیم.

کلهری تاکید کرد: تسریع در احداث مسیر دوچرخه و پیاده روی با هدف مناسب سازی معابر و عبور و مرور آسان معلولان و توان یابان در راستای داشتن شهری مردم محور و عاری از آلودگی نیز در برنامه های سال ۹۹ قرار داشت.

شهردار منطقه ۵ مهمترین برنامه برای سال آینده را توجه ویژه به پروژه های توسعه محلی عنوان کرد و افزود: در سال آینده محوریت توجه به انجام و اتمام پروژه های توسعه محلی و تاکید بر اینکه این پروژه ها با همان خواسته شورایاران با کیفیت لازم و زیر نظر شهروندان انجام شود خواهد بود و امیدواریم در گام اول تا پایان سال مالی پروژه های توسعه محلی باقیمانده از سال گذشته به پایان برسد و در گام بعدی نیز برنامه ریزی خوبی با نظر شورایاران برای پروژه های توسعه محلی سال ۱۴۰۰ داشته باشیم چرا که برای هر محله ۵ پروژه توسعه محلی در نظر گرفته شده تا در در ۲۹ محله منطقه روی هم رفته شاهد اجرای ۱۴۵ پروژه توسعه محلی باشیم.

بلوار یاس منطقه۲۱ مجهز به مسیر ویژه دوچرخه سواری خواهد شد

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۲۱ اعلام کرد: ایجاد مسیر ویژه دوچرخه سواری در بلوار یاس واقع در ناحیه یک این منطقه جزو سومین پروژه های اولویت دار منطقه در سال ۹۹ است.

مهرداد آبائی با بیان خبر فوق گفت: مسیر ویژه دوچرخه بلوار یاس با عرض مفید ۱۴۰ سانتیمتر برای عبور دوچرخه همراه با عملیات اجرایی تک جدول و کانیو جانبی در ضلع جنوبی بلوار یاس حد فاصل آزادگان تا بلوار اصلی تهرانسر در دست اجراست.

وی ادامه داد: با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۵درصدی عملیات انجام احداث مسیر دوچرخه بلوار یاس در حال انجام است.

آبائی اضافه کرد: با توجه به اهمیت انجام فعالیت های بدنی و رکاب زدن در زندگی شهری کنونی که تحرک بدنی و فعالیت جسمی شهروندان کمتر شده است، احداث مسیرهای ویژه دوچرخه سواری امری مفید در راستای افزایش ظرفیت ها و امکانات خدمت رسانی به شهروندان برای انجام فعالیت های مفید بدنی و ورزشی ارزیابی می شود.

سرای تجربه گامی برای ایجاد شهر دوستدار سالمند در منطقه ۲

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۲ در مراسم نمادین کاشت نهال توسط نسل ها که با حضور مدیرکل سلامت شهرداری تهران برگزارشد گفت: با توجه به سیاستهای شهرداری تهران در ایجاد تهران شهری برای همه، سرای تجربه، اقدامی درجهت شهر دوستدار سالمند است.

یوسف مزارعی، در مراسم کاشت نمادین نهال و انتقال تجارب بین نسل ها که درسرای تجربه برگزار شد گفت: با توجه به پیش‌بینی تغییرات در هرم جمعیتی و روند رو به رشد جمعیت سالمند، شهرها باید ساختارها و خدمات خود را با نیازهای افراد مسن تر تطابق دهند واین زیرساخت ها باید حضور سالمندان را تسهیل کند تا به صورت فعال در جامعه مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به سیاست های مدیریت شهری در ایجاد شهر دوستدار سالمند گفت: سرای تجربه گامی در مسیر تحقق شهر دوستدار سالمند است که فرصتی را برای انتقال تجارب و گفتگوی بین نسلی و همچنین هم افزایی محلی و ارتقای مشارکت اجتماعی سالمندان را فراهم می کند

مزارعی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، فعالیت و برنامه های سرای محلات همچنین سرای تجربه را با محدودیت مواجه کرده است و امید می رود درآینده با سپری شدن این دوران بتوانیم در ظرفیتی ایجاد شده درسرای تجربه، شاهد مشارکت اجتماعی و بهره مندی از تجارب افراد سالمند باشیم.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲در ادامه به طرح مناسب سازی سرای محلات و بوستان ها برای تردد افراد توان یاب و سالمندان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سرای محلات بهرود و دریان نو در حال مناسب سازی هستند که خوشبختانه از پیشر فت فیزیکی مناسبی برخوردارهستند.

زینب نصیری، مدیرکل سلامت شهرداری تهران در این مراسم اقدامات منطقه۲ در ایجاد سرای تجربه و مناسب سازی سرای محلات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سرای تجربه بر اساس اهداف سازمان جهانی بهداشت در ایجاد شهر دوستدار سالمند و نیاز سالمندان شهر تهران، اهدافی همچون پیش‌بینی و پاسخگویی به نیازها، اولویت‌ها، پذیرش و ارتقای مشارکت سالمندان مد نظر برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفته است.

به مناسبت هفته منابع طبیعی، مراسم نمادین کاشت نهال توسط نسل ها در سرای تجربه منطقه۲ برگزار شد.

تشدید نظارت ها و اخطار به واحدهای صنفی آلاینده منطقه ۱۹ در روزهای پایانی سال

شهردار منطقه ۱۹ از افزایش بازدیدهای میدانی و اخطار به واحدهای صنفی مشمول رأی بند ۲۰ بویژه در محدوده خلازیر، طی روزهای پایانی سال خبر داد.

علی توکلی با اشاره به شناسایی و تشکیل پرونده برای مالکان واحدهای صنفی مشمول رأی بند ۲۰ گفت: در همین راستا ضمن بازدیدهای میدانی از واحدهای صنفی آلاینده، اخطارهای لازم برای رفع مزاحمت به آن ها ارائه و در صورت عدم توجه به اخطارها از فعالیت این واحدها جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه اغلب این واحدها در زمینه خدمات خودرویی فعال هستند بیان کرد: ایجاد مزاحمت و آلودگی های زیست محیطی از جمله علت های تشکیل پرونده بند ۲۰ برای واحدهای صنفی محسوب می شود.

توکلی در ادامه به انجام بازدیدهای مستمر از روزبازارهای منطقه اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۶ روزبازار در این منطقه مشروط به رعایت نکات ایمنی و پروتکل های بهداشتی فعال هستند که با توجه به افزایش تردد در آن ها طی روزهای پایانی سال، به شکل مستمر کنترل شده و درصورت نیاز تذکرات مورد نیاز به فروشندگان فعال در این روزبازارها داده می شود.

شهردار منطقه ۱۹ همچنین از کنترل کیوسک های مطبوعاتی محدوده منطقه خبر داد و افزود: با توجه به فعالیت ۲۰ کیوسک مطبوعاتی در منطقه اخطارهای لازم به متصدیان آن ها درخصوص جمع آوری سد معبر و زواید فیزیکی، عدم فروش دخانیات، جمع آوری بنرهای تبلیغاتی، شستشو و رنگ آمیزی و نیز رسیدگی به وضعیت ظاهری کیوسک داده شده است.

ساماندهی کارواش های منطقه ۹

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۹ اعلام کرد: با هدف کاهش معضلات زیست محیطی و اجرای آراء بند ۲۰ماده ۵۵ قانون شهرداریها و رسیدگی به وضعیت اصناف مزاحم، اداره ساماندهی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه، نسبت به ساماندهی تعدادی از کارواش های قسمت غربی پایتخت اقدام کرد.

مصطفی دینی با اعلام این خبر گفت: در بازدیدهای میدانی صورت گرفته از کارواش های منطقه و تذکرات کارشناسان اداره ساماندهی و ابلاغ اخطاریه های صادره، صاحبان این واحدها، ملزم به اجرای قانون و اقدامات اجرایی در خصوص الزام به نصب سیستم تصفیه خانه شدند.

وی افزود: به همین منظور و با پیگیری های مستمر به منظور بررسی جزئیات تخصصی، مکانی همچنین تطبیق موضوع با ضوابط و مقررات جاری و کاهش معضلات زیست محیطی ناشی از روند فعالیت آنها، نسبت به طرح موضوع در کمیسیون بند۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداریها برای تمامی کارواش های محدوده اقدام شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست ۹ در ادامه گفت: در نهایت امر از واحد های فعال در محدوده غربی پایتخت، ۳واحد موفق به نصب سیستم های تصفیه پساب، ۲ واحد به سیستم فاضلاب شهری متصل و ۳ واحد نیز به دلیل عدم توجه به الزامات قانونی پلمب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها