معاون وزیر کشور: مشکلات واحدهای تولیدی اصفهان بررسی می‌شود


معاون وزیر کشور: مشکلات واحدهای تولیدی اصفهان بررسی می‌شود

اصفهان- ایرنا- معاون اقتصادی وزارت کشور گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی مواجهه با مشکلات در این استان که به نوعی از چرخه تولید خارج شدند مورد بررسی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایرنا، بابک دین پرست روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شرکت ماشین سازی در شهرک صنعتی جی در جمع خبرنگاران افزود: در این سفر واحدهای تملک شده توسط بانک ها و دارای پرونده قضایی و ورشکسته و مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت و تعطیلی ناشی از سوء مدیریت مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: با هماهنگی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و قوه قضاییه موافقت شد تا تیم مشترکی بین ستاد تسهیل، استانداری‌ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت و قوه قضاییه برای رسیدگی به حل مشکلات واحدهای تولیدی تشکیل شود.

معاون اقتصادی وزارت کشور درباره ماشین سازی مستقر در شهرک صنعتی جی تصریح کرد: این واحد تولیدی از سال ۹۵ به دلیل اختلاف حساب و یا در نحوه محاسبه بانک با مدیر واحد تولیدی تعطیل و مقرر شد به صورت همزمان در سه مسیر هیات خبرگان بانکی، هیات کارشناسی و بانک مرکزی استعلامات لازم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مدیر واحد اعلام کرد که اگر میزان محاسبه بدهی واحد تولیدی به بانک طبق قانون باشد آمادگی برای پرداخت دارد.

دین پرست بیان کرد: براساس اعلام مدیر شرکت این واحد تولیدی ۱۲ میلیارد تومان و براساس اعلام بانک چهل میلیارد تومان بدهی دارد که هر ۲ طرف باید به قانون احترام گذاشته و نسبت به قانون تمکین کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد بانک تجارت بررسی‌های لازم را در خصوص بدهی این واحد تولیدی داشته باشد و جرایم قابل بخشودگی را اعلام کند تا در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فردا این موضوع بررسی شود.

معاون اقتصادی وزارت کشور گفت: برای راه اندازی سرمایه در گردش این شرکت مقرر شد مدیر واحد از طریق شریک دارای صلاحیت و اعتبار لازم این واحد را ظرف مدت ۲ ماه راه اندازی کند.

وی ادامه داد: اگر مدیر واحد نظر نهایی و قانونی بانک مرکزی و هیات خبرگان بانکی را بپذیرد و تمکین کند موضوع و مشکل بانک را حداکثر ظرف ۱۰ روز آینده مرتفع می‌کنیم.

دین پرست با بیان اینکه بانک مرکزی بر مکانیزم محاسبات سود نظارت دارد، گفت: در هرجایی امکان تخلف وجود دارد اما اگر از تخلفات مطلع شویم بانک مرکزی کمال همکاری را در راستای رسیدگی و همکاری مکانیزم محاسبات سود دارد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن. در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه 31 فروردین + فیلم