آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیازمند 8400 نیروی جدید است


آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیازمند 8400 نیروی جدید است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: این نهاد با کمبود نیروی انسانی مواجه بوده و برای تامین آن نیازمند هشت هزار و 400 نیروی جدید است.

مهین منافی روز دوشنبه در شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه مشکل کمبود نیروی انسانی هم اکنون از طریق نیروهای حق التدریس، سرباز معلم و بکار گیری بازنشستگان پوشش داده می شود، افزود: با در نظر گرفتن یک‌هزار و ۵۰۰ بازنشسته امسال این تعداد به ۱۰هزار نفر می رسد.

وی کمبود فضای آموزشی در سطح استان را از دیگر مشکلات مهم این نهاد بیان کرد و گفت: استان آذربایجان غربی با سرانه فضای آموزشی ۴.۲ مترمربع جزو استانهای نیازمند توجه در این زمینه است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه تراکم بالا در کلاس درس به دور از عدالت آموزشی است، گفت: رفع معضل تراکم بالای کلاسی به ویژه در شهرستان ارومیه باید مورد توجه نمایندگان و مسئولان قرار گیرد.

وی بیان کرد: نبود درآمدهای اختصاصی برای آموزش و پرورش استان منجر به عدم امکان پرداخت ماموریت‌ها و اضافه کاری کارکنان اداری شده‌است که توجه ویژه در راستای اختصاص اعتبارات ملی و استانی را می طلبد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه شناسایی و سرمایه گذاری بر روی دانش آموزان مستعد ضروری است، گفت: با توجه به اینکه زیربنای اصلی توسعه جامعه رشد و توسعه انسانی است باید به موضوع آموزش و پرورش بیشتر بها داده و پرداخته شود.

وحید جلال زاده با اشاره به جذب نیروی انسانی در این نهاد اضافه کرد: باید تلاش شود تا سهمیه استخدامی استان در استخدام بعدی افزایش یابد تا کمبود نیرو در این نهاد رفع شود.

وی درباره فضای آموزشی استان بیان کرد: سعی می کنیم در سال ۱۴۰۰ پروژه های آموزشی ارومیه رشد کنند.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۳۷ هزار فرهنگی با ۶۲۵ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار کلاس درس است.

این استان هم نیازمند ۱۰هزار نیروی آموزشی و هم نیازمند بیش از پنج هزار کلاس درس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک