برترین‎های جشنواره و اردوی ملی عکس بوشهر معرفی شدند


برترین‎های جشنواره و اردوی ملی عکس بوشهر معرفی شدند

بوشهر-ایرنا- برترین‎های نخستین جشنواره و اردوی ملی عکس بوشهر روز دوشنبه در آئینی معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: نخستین جشنواره و اردوی ملی عکس بوشهر با همکاری انجمن سینمای جوانان استان و با هدف شناسایی ظرفیت‌های حوزه مردم شناسی، گردشگری و مستند نگاری برگزار شد.

مسعود غلام‌زاده فرد هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی میراث فرهنگی، هویتی، تاریخی و گردشگری شهر بوشهر در سطح ملی و بین المللی، باز تولید اشتغال فرهنگی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در منطقه، تقویت و مستندنگاری شهری از طریق تولید محتوا و نقش پذیری شهر بوشهر به عنوان شاهراه دریایی ابریشم عنوان کرد.

وی ادامه داد: در جشنواره و اردوی ملی عکس بوشهر عکاسانی از استان‎های بوشهر، کردستان، آذربایجان غربی، اصفهان، همدان، کرمان، فارس، تهران و گیلان شرکت داشتند که در مجموع ۸۷۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

غلام‌زاده فرد ادامه داد: در این جشنواره میثم حبشی، عبدالخالق عیسوندی و جلیل گلستانیان به ترتیب به عنوان‎های نخست تا سوم دست پیدا کردند.

وی افزود: همچنین افسانه جعفری، ساره شادکام، زهرا رجب پور، علی نصوری، هادی حسینی، بهروز دربندی، سارا رستمی و مهدی خرمایی پور نیز شایسته تقدیر معرفی شدند.

غلامزاده فرد عنوان کرد: تاکنون شهرهای بم، لاهیجان و تویسرکان برای برپایی نمایشگاه مشترک با بوشهر اعلام آمادگی کردند که در این نمایشگاه‏ عکس‎هایی از زیبایی‏های بوشهر و شهر محل برپایی نمایشگاه به صورت مشترک برپا می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله هنر گرانمایه بندر تاریخی بوشهر هنر عکاسی است که شکل‌گیری آن در بوشهر را باید از دوره قاجاریه مرور کرد که از سوی عکاسان خارجی تصاویری از مردم و اماکن مختلف بوشهر ثبت شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول