مساجد هر محله، پایگاه صلح و سازش می‌شوند


مساجد هر محله، پایگاه صلح و سازش می‌شوند

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: در طرح حکمین و مصلحین قرآنی، با شناسائی مساجد هدف، در هر محله و به صورت پایلوت در مرکز استان با تعامل با دیگر دستگاه‌های همکار مسجد هر محله یک پایگاه صلح و سازش قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام یدالله وحدانی نیا، عصر امروز دوشنبه ۱۸ اسفند در کارگاه آموزشی مصلحین در راستای اجرای طرح حکمین و مصلحین قرآنی اظهار کرد: اسلام دین مصالحه و سازش است و با توجه به تاکیدات آموزه‌های دینی و اسناد بالا دستی ضرورت دارد امروزه در موضوعات اختلافات طرفین خصوصا در اختلاف خانوادگی، زوجین به محض حدوث اختلاف مسیر دادگاه و تشکیل پرونده قضائی را انتخاب نکنند بلکه در گام نخست با پادرمیانی مصلحین در راستای سازش زوجین اقدام شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در گام نخست افراد معتمد و دارای نفوذ کلامی در هر محله از خواهران و برادران را آموزش داده و با شناسائی مساجد هدف، در هر محله و به صورت پایلوت در مرکز استان با تعامل با دیگر دستگاه‌های همکار مسجد هر محله یک پایگاه صلح و سازش قرار می‌گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: برای اجرای کیفی این طرح همراهی امام جماعت و هیات أمنا و پایگاه بسیج هر مسجد با مصلحین آموزش دیده ضروری است.

وی افزود: اجرای طرح نیاز به معرفی و فرهنگ سازی در بین خانواده‌ها دارد و زوجین نیز در اختلافات خانوادگی در راستای صلح و سازش از این ظرفیت استقبال کنند.

وحدانی نیا یادآور شد: اجرای این طرح را در اجرای خدمات دهی اورژانس قضائی دنبال کرده و در دیگر حوزه‌های قضائی نیز اجرای آن را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا