لزوم تسهیل گری در امور عمومی با توسعه خدمات الکترونیکی


لزوم تسهیل گری در امور عمومی با توسعه خدمات الکترونیکی

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: تسهیلگری در امورات و خدمات مورد نیاز مردم، از ویژگی های اصلی ارائه خدمات به صورت الکترونیک است که باید محقق شود.

فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ در جلسه شورای راهبری مدیریت استان گفت: ارائه خدمات بر بستر الکترونیک و به صورت مجازی، باید ویژگی تسهیل گری از طریق افزایش سرعت، صحت و دقت را به همراه داشته باشد.

وی با تشکر از تلاش ها و زحمات کادر درمان و عوامل ستادی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در خصوص مقابله با بیماری کرونا و ارائه خدمات الکترونیکی در این مجموعه گفت: امروز با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به صورت الکترونیکی و همچنین رعایت پروتکل ها و تمهیدات مختلفی که برای مقابله با بیماری کرونا اندیشیده شده است، شاهد وضعیت بهتری در حوزه سلامت مردم هستیم.

منصوری اضافه کرد: با شیوع بیماری کرونا فرصتی ایجاد شد تا با اصلاح بخشی از فرایندها به سمت ارائه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری گام برداشته و بدین‌ ترتیب شاهدیم ضمن تسریع و تسهیل در امور مردم، ارتقاء سلامت جامعه نیز میسر خواهد شد.

وی اظهار کرد: افزایش کیفیت خدمات دولتی به مردم و توسعه دولت الکترونیک از مواردی است که در دستور کار قرار داشته و نیاز است تا با ایجاد یک فضای رقابتی با کاهش هزینه ها، خدمات با کیفیت بهتر به متقاضیان ارائه شود.

معاون استاندار سمنان همچنین ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته و برنامه‌های تدوین شده آتی توسط شرکت پست استان خاطرنشان کرد: شرکت پست می‌تواند در راستای توسعه دولت الکترونیک، رونق اقتصاد دیجیتال و فرآهم آوردن فرصت های شغلی جدید و توسعه اشتغال نقش بسیار موثری داشته باشد و اینکه در طرح های آتی خود از بازاریابی تا نگهداشت مشتری در یک زنجیره ای ارزشمند می ‌تواند همراه تولیدگران و کسب و کارهای استان باشد امری بسیار ارزشمند است.

وی همچنین با بیان اینکه ارائه خدمات برخی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان به دفاتر پیشخوان و برون سپاری برخی خدمات در راستای تسهیلگری، افزایش سرعت، دقت و رضایتمندی مردم صورت گرفته است تاکید کرد: نیاز است تا خدمات واگذار شده به دفاتر پیشخوان و نحوه ارائه خدمات به مردم در این دفاتر از نظر آسیب ها، نواقص و کمبودهای احتمالی توسط کمیته ویژه این امر بررسی و رسیدگی شود.

منصوری اضافه کرد: استفاده از روش های نوین در ارائه خدمات پستی می تواند منجر به رونق اشتغال، تسریع در امور مردم و همچنین در شرایط همه گیری بیماری کرونا، حفظ سلامت مردم را به همراه داشته باشد؛ اما در این میان نیاز است تا بحث کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت ارائه خدمات مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در پایان با تاکید بر اینکه ارائه گزارش خدمات دستگاه های اجرایی به صورت مقایسه ای به منظور شناسایی کمبود ها و برطرف نمودن آنها و تقویت نقاط قوت ارائه شود، عنوان کرد: طی بخشنامه ای از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور، ممنوعیت اخذ کپی مدارک هویتی برای ارائه خدمت ابلاغ شده اما همچنان شاهد کمبودهایی در این حوزه هستیم؛ هچنین بر طبق بخشنامه‌ای دیگر عنوان شده است که در صورت لزوم اخذ کپی مدارک هویتی در برخی از دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان و سایر، کپی مدارک به صورت رایگان توسط مجموعه انجام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!