فرماندار: تامین زیرساخت‌های درمانی فراهان استان مرکزی ضروری است


فرماندار: تامین زیرساخت‌های درمانی فراهان استان مرکزی ضروری است

اراک- ایرنا فرماندار شهرستان فراهان گفت: با توجه به موقعیت و گستردگی این شهرستان می‌طلبد زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان آن در اسرع وقت تامین شود.

«حسین معمارنیا» عصر دوشنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان فراهان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: سلامت مردم و جامعه بستگی به امکانات بهداشت و درمان دارد، بنابراین برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان باید امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی این حوزه به روز شود.
وی تاکید کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده، همچنان شاهد برخی کاستی و ضعف‌ها در حوزه های مختلف هستیم که باید تدابیر ویژه ای در این راستا اندیشیده شود.
فرماندار شهرستان فراهان اظهار داشت: نبود نیروی متخصص جراح برای فعالیت در اتاق عمل، زیرساختهای بخش مراقبتهای ویژه ، دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان از جمله مشکلات شهرستان در حوزه بهداشت و درمان است.
معمارنیا تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان نیمه کاره شبکه بهداشت و درمان و محل فرود بالگرد اورژانس هوایی در نقاط شهری را از نیازهای شهرستان در این حوزه عنوان کرد.
وی یادآور شد: با وجود مشکلات موجود، پزشکان و کادر درمان شهرستان فراهان عملکرد قابل قبولی در پیشگیری و در مان بیماری کووید19 دارند که ادامه این روند نیازمند توجه ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این نشست گفت:تعامل و همکاری مسئولان و مردم خطه فراهان به واسطه رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب شد شرایط بسیار خوب و پایداری را در منطقه شاهد باشیم.
دکتر سید «محمد جمالیان» افزود: در راستای گسترش و دسترسی عادلانه مردم در حوزه بهداشت و درمان امید است بتوان بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فرهنگ خسروانی را در ابتدای سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رساند.
وی افزود: تجهیزات اتاق عمل به صورت کامل و صد درصد خریداری شده و در محل وجود دارد و امیدداریم بتوانیم از خدمات پزشکان متخصص بهرهمند شویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: دانشگاه آمادگی تا در صورت مراجعه بیمار در بیمارستان فراهان و نیاز به جراحی ، تیم تخصصی از اراک اعزام کند.
دکترجمالیان گفت: بحث ساخت پایگاه و شبکه بهداشت و درمان و مرکز جامع سلامت خنجین در مرحله پایانی قرار دارد و از طرح های عمرانی است.
وی بیان داشت: با تعامل و همکاری دستگاههای اجرایی ذیربط امید است پد ( محل نشست و برخاست) بالگرد در این منطقه در کوتاه ترین زمان به بهره برداری برسد.
شهرستان فراهان به مرکزیت شهر فرمهین بالغ بر ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۵ کیلومتری شمال اراک (مرکز استان مرکزی ) واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس