شیخ الاسلام با وجود دیپلمات و سیاستمدار بودن، شخصیتی وحدت گرا بود


شیخ الاسلام با وجود دیپلمات و سیاستمدار بودن، شخصیتی وحدت گرا بود

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، شیخ زهیر جعید، هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی لبنان، عصر دوشنبه 18 اسفندماه در وبینار بزرگداشت مرحوم حسین شیخ الاسلام که به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و جبهه عمل اسلامی لبنان برگزار شد، گفت: مرحوم شیخ الاسلام یکی از فرزندان امام خمینی (ره) و از شاگردان رهبر انقلاب اسلامی ایران،...

شیخ الاسلام با وجود دیپلمات و سیاستمدار بودن، شخصیتی وحدت گرا بود
به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، شیخ زهیر جعید، هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی لبنان، عصر دوشنبه 18 اسفندماه در وبینار بزرگداشت مرحوم حسین شیخ الاسلام که به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و جبهه عمل اسلامی لبنان برگزار شد، گفت: مرحوم شیخ الاسلام یکی از فرزندان امام خمینی (ره) و از شاگردان رهبر انقلاب اسلامی ایران، حضرت آیت الله خامنه ای بود. اگر ما بخواهیم به واقعیت انقلاب اسلامی بنگریم، به زندگی حسین شیخ الاسلام نگاه می کنیم چرا که او در جایگاه های مختلفی در انقلاب اسلامی حضور داشت.

وی ادامه داد: او از زمانی که در دانشگاه مشغول تحصیل بود، در گروه های مبارز علیه رژیم شاهنشاهی فعالیت می کرد و در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در رأس انقلابیون بود. او تنها از ملت ایران دفاع نمی کرد بلکه از همه مسلمانان و می توان گفت از تمام مستضعفین جهان دفاع می کرد؛ چرا که امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را برای مستضعفان جهان در مقابل تمام مستکبران برپا کرد.

شیخ جعید در خصوص دیگر مراحل زندگی مرحوم شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: او علاوه بر اینکه یک شخصیت دیپلمات بود، در زمینه وحدت اسلامی نیز در مجمع تقریب مذاهب اسلامی فعالیت می کرد. او پیرو مذهب اهل البیت (ع) بود، مذهبی که شیخ الازهر به جواز پیروی از آن فتوا داده است.

وی ادامه داد: همه ما مسلمان و موحد هستیم و به خدای عز وجل ایمان داریم چرا که خداوند می فرماید: «ان هذه امتکم امة واحدة» این آیه شریفه خطاب به همه کسانی است که به وحدانیت خداوند ایمان دارند. مرحوم شیخ الاسلام نیز علی رغم دیپلمات بودن، سیاستمدار بودن و انقلابی بودن، و تلاش بسیار در راه آزادی قدس شریف، شخصیتی وحدت گرا بود.

جعید در ادامه با اشاره به عشق و ارادت مرحوم شیخ الاسلام به اهل بیت (ع) و حضرت زینب(س) گفت: کسی که عاشق اهل بیت (ع) نباشد به هیچ وجه نمی تواند انسانی موحد باشد زیرا کسی که می خواهد به شفاعت رسول خدا (ص) برسد باید به اهل بیت پیامبر (ص) مودت داشته باشد.

هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی لبنان به تواضع شیخ الاسلام اشاره کرد و گفت: تواضعی که ما در جلسات مختلف در شخصیت ایشان می دیدیم حتی پس از آنکه معاون وزیر امور خارجه شد نیز وجود داشت و هرگز به منصب های دنیا توجهی نداشت.

شیخ زهیر جعید در ادامه افزود: زمانی که مرحوم شیخ الاسلام به عنوان نماینده مجمع تقریب در لبنان حضور می یافت و ما به عنوان اهل سنت با او ملاقات می کردیم، به هیچ وجه احساس نمی کردیم که میان ما و او تفاوتی وجود دارد، از این رو مرحوم شیخ الاسلام یک انسان مسلم و مکتبی به معنای واقعی کلمه بود. او شاگرد واقعی امام خمینی (ره) و امام خامنه ای – حفظه الله - بود.

وی در ادامه تأکید کرد: هرکس که می گوید اهل سنت از شیعه جداست، به خطا رفته است، همه ما یکی هستیم زیرا قرآن ما، پیامبر ما و اهل بیت رسول خدا (ص) یکی هستند. لذا ممکن است برخی افراد از جبهه عمل اسلامی لبنان به دلیل برپایی این مراسم بزرگداشت انتقاد کنند، اما به صراحت می گوییم که جبهه عمل اسلامی با اسلام است، هرکجا که باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردان خدا کسانی هستند که برای آزادی فلسطین تلاش می کنند و هرچیزی که دارند را برای آن فدا می کنند. این افراد از تهران به سمت عراق، دمشق، لبنان و فلسطین به راه افتاده اند و مال و سلاح خود را در این راه اعطا می کنند. لذا ایران به خاطر دفاع از ملت فلسطین محاصره اقتصادی شده است.

مسئول هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی لبنان در پایان تأکید کرد: حسین شیخ الاسلام به عنوان یک دیپلمات، سیاستمدار، شخصیت وحدت گرا در مجمع تقریب مذاهب اسلامی، هیچ گاه میان مقاومت اسلامی در لبنان (حزب الله) و مقاومت فلسطین تفاوتی قائل نبود، به همین دلیل احساس می کنم که ما در تکریم او کوتاهی کرده ایم و افتخار می کنیم که اکنون تجلیلی بسیار جزئی از ایشان به عمل آورده ایم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق