نقش معلم در جامعه، حذف‌شدنی نیست


نقش معلم در جامعه، حذف‌شدنی نیست

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که خلاقیت، نوآوری و ظرفیت‌های ذهنی انسان‌ها در تغییرات بروز می‌دهد، افزود: نقش معلم در جامعه قابل کاهش و حذف شدن نیست.

محسن حاجی میرزایی در نشستی با دانش آموزان منتخب آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه خلاقیت، نوآوری و ظرفیت‌های ذهنی انسان‌ها در تغییرات بروز می‌دهد، افزود: با شیوع کرونا، در معرض یک تغییر بزرگ جهانی قرار گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه کرونا همه مناسبات جمعی را تحت تاثیر قرار داده و به آموزش یک ضربه اساسی زده است، افزود: تلاش ما این است که جلوی افت آموزش و پرورش را در تاثیرپذیری از شرایط شیوع کرونا بگیریم.

وی با بیان اینکه این فضا در کنار همه تهدیداتی که داشته، فرصت‌های طلایی نیز دارد، یادآور شد: ما باید در عرصه فضای مجازی خودمان را تقویت کنیم، چرا که آینده در این فضا اتفاق می‌افتد.

به گفته‌ی وزیر آموزش و پرورش، تعادل‌های جدید بعد از کرونا، باید با کیفیت مطلوب و برنامه ریزی انجام شده، شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: نگرش ما به مقوله تعلیم و تربیت باید تغییر کند، چراکه ما در آموزش با انباشت اطلاعات مواجه بودیم که در حال تغییر آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین برای سمت و سو دادن به این نظام است و هدف نیز تربیت دانش آموزان خلاق و جامعه پذیر و آینده ساز است.

حاجی میرزایی با یادآوری اینکه همه مفاهیم درسی ذیل تربیت است، گفت: هر مدرسه کانونی است برای فهمیدن، هر درس موضوع یک سنجش است.

وی خبر داد: ما در آموزش و پرورش سامانه‌های زیادی داریم که در حال تجمیع آنها در یک سامانه جامع هستیم.

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، نشست وزیر آموزش و پرورش با دانش آموزان منتخب آذربایجان شرقی (کیفیت آموزشی در زیست بوم جدید) بعد از ظهر روز دوشنبه 18 اسفند ماه در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه