500 بسته معیشتی در لواسانات و رودبار قصران توزیع شد


500 بسته معیشتی در لواسانات و رودبار قصران توزیع شد

تهران- ایرنا- ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) 500 بسته معیشتی را در راستای اجرای پنجمین مرحله از رزمایش همدلی و احسان امروز (دوشنبه) میان نیازمندان لواسانات و رودبار قصران توزیع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی، امام جمعه لواسانات روز دوشنبه در مراسم جمع‌آوری و توزیع این بسته‌های معیشتی که در مصلی لواسان برگزار شد، بیان داشت: این برنامه‌ها نمادین و برای ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری است؛ اصل کمک مومنانه و اصل این تفکر است تا مبادا در مواجهه با سختی مردم چشم‌مان را ببندیم و بی‌توجه عبور کنیم.

وی با تاکید بر آن‌که وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم جای نگرانی دارد، گفت: این شرایط باعث شد تا بدانیم هنوز افرادی هستند که با احساس مسئولیت در توان خود به دست‌گیری از قشر کم‌تر برخوردار جامعه می‌شتابند و همچنین نهادها و ارگان‌هایی نظیر بسیج، اوقاف و کمیته امداد که برای بهبود وضعیت مردم تلاش می‌کنند.

لواسانی اظهار داشت: اگر ما به میدان بیاییم و به نیازمندان کمک کنیم، خداوند نیز به ما برتری بخشیده و به همین سبب مشکلات ما از جمله مشکلات اقتصادی به مرور زمان حل می‌شود؛ نیت کار فقط باید رضای خدا باشد، تا نتیجه این معامله را ببینیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه پیش از این دوستان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تصور داشتند که این منطقه هیچ نیازمندی ندارد و همه ساکنان ویلاهای لوکس هستند اما این‌چنین نیست و این قشر از مهاجران هستند و اهالی متدین لواسان زندگی عادی مثل دیگر مردم جامعه دارند و در این میان خانواده‌های نیازمند و گرفتار هم سکونت دارند.

امام جمعه لواسان بر شناسایی جامع آمار نیازمندان منطقه تاکید کرد و افزود: تکمیل بانک اطلاعاتی از افراد نیازمند ضروری است تا در مواقع کمک‌رسانی هیچ‌کس از قلم نیفتد و حقی از کسی ضایع نشود.

وی ادامه داد: همچنین خیران و نهادهای مختلف بایستی با هماهنگی و انسجام عمل کنند تا بتوانیم با حداکثر توان این قشر را تحت حمایت قرار دهیم.

لواسانی خاطرنشان کرد: در مسیر کمک کردن به نیازمندان ما باید پیشرو باشیم و عزت و آبروی آنان را حفظ کنیم و نباید فرصت دهیم آن‌ها با شرمندگی به سراغ ما بیایند.

وی ادامه داد: همچنین کمک‌های دریافتی باید جمع‌آوری و توزیع شوند و در این عمل امیرالمومنین علیه السلام را الگو قرار دهیم.

براساس این گزارش، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، در قالب طرح رزمایش همدلی و احساس نسبت به توزیع یک میلیون بسته ارزاق در سطح کشور اقدام کرده است.

لواسانات و رودبار قصران از بخش‌های شهرستان شمیرانات، در شمال شرقی پایتخت قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور