بازیگر سینما: کویر آران و بیدگل جاذبه بی‌نظیر گردشگری است


بازیگر سینما: کویر آران و بیدگل جاذبه بی‌نظیر گردشگری است

کاشان - ایرنا - بازیگر سینما و تلویزیون گفت: کویر آران و بیدگل جاذبه بی‌نظیر گردشگری در ایران است و با برنامه‌ریزی بیشتر می‌تواند مقصد گردشگران طبیعت‌گرد جهان شود.

به گزارش ایرنا، سیامک اشعریون عصر دوشنبه در آیین کاشت نهال در منطقه چاله سنبک آران و بیدگل به مناسبت هفته درختکاری افزود: شهرستان آران و بیدگل طبیعتی بسیار زیبایی دارد که چشم هر گردشگری را خیره می‌کند.

وی ادامه داد: منطقه چاله سنبک با دارا بودن پوشش گیاهی و رمل‌های زیبا و در کنار آن وجود چاله‌های هندوانه دیمی مقصد رویایی برای گردشگران و طبیعت گردان است.

بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه فیلمی با موضوع حفظ منابع طبیعی با سکانس‌های زیبا در کویر آران و بیدگل در حال ساخت است، اظهار داشت: در این فیلم‌ به اهمیت حفظ منابع طبیعی و مبارزه با قاچاق چوب تاکید شده است.

بازیگر سینما: کویر آران و بیدگل جاذبه بی‌نظیر گردشگری است

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل نیز گفت: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگانی و همواره مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب بوده است.

سیدمجتبی شریفیان با اشاره به وجود نزدیک به ۱۰۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ در آران و بیدگل افزود: امید می‌رود روزی دست‌اندازی و معضل قاچاق چوب در آران و بیدگل به تاریخ بپیوندد.

وی ادامه داد: جامعه انسانی باید زمان رفتن به دامان طبیعت و بهره‌برداری از منابع طبیعی، نسبت به حفظ آن بکوشد و به شکرانه این نعمت خداوندی، سهمی در حفظ و توسعه آن داشته باشد.

به گفته وی، حفاظت از منابع طبیعی فراتر از وظیفه قانونی یک اداره است و از همه تشکل‌های مردمی دعوت می‌شود در راستای حفاظت از منابع طبیعی آران و بیدگل مشارکت کنند.

در این آیین نزدیک به ۲۰۰ اصله نهال اسکنبیل در منطقه چاله سنبک آران و بیدگل در راستای حفاظت از منابع طبیعی از سوی فعالان محیط زیست و جمعی از مسوولان این شهرستان کاشته شد.

در بین تپه‌های ماسه‌ای در دل کویر آران وبیدگل چاله‌هایی در منطقه سنبک و چهارطاقی به چشم می‌خورد که به دلیل نزدیکی به سطح آب‌های زیر زمینی، هندوانه دیمی در آن کاشته می‌شود و انسان را مجذوب و زبان را به تحسین عظمت خداوند متعال وامی‌دارد.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب به عنوان شاخص‌ترین کویر در شمال شهرستان آران و بیدگل جزو بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود.

مرنجاب با برخورداری از ظرفیت فعالیت‌هایی مانند کویرنوردی، آف‌رود، موتورسواری، سافاری، شترسواری و اسکی روی شن و ماسه پیش از شیوع ویروس کرونا، سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی بود.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا