هنرمند انقلابی در حوزه‌های هنری تربیت شود


هنرمند انقلابی در حوزه‌های هنری تربیت شود

سنندج - ایرنا - رییس حوزه هنری کشور با تاکید بر تلاش برای رشد هنر انقلاب گفت: باید به معنای واقعی کلمه هنرمند انقلابی و حزب اللهی در حوزه‌های هنری تربیت شود.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی دادمان شامگاه دوشنبه در دیدار با کارکنان حوزه هنری کردستان، انقلاب اسلامی را منادی وحدت مسلمین اعلام کرد و افزود: نمونه بارز این پیام انقلاب همزیستی مسالمت‌آمیز و مثال‌زدنی مسلمانان تشیع و تسنن استان کردستان است که با تکیه بر آن کارهای بسیار بزرگی توسط حوزه هنری می‌تواند در کردستان رقم بخورد.

وی اضافه کرد: وقت آن رسیده که حوزه هنری براساس زیست بوم‌های استانی و برجسته کردن مسائل و فرصت‌های هر استان در زمینه تولید آثار هنری تأثیر گذار و ماندگار گام بردارد.

رییس حوزه هنری کشور تاکید کرد: حوزه هنری یک پایگاه حزب‌اللهی است و انتظار ما از استان‌ها این است که در زمینه جریان‌سازی هنر انقلابی و حزب اللهی حرکت کرده و این جنبه مهم رسالتی حوزه هنری را تقویت کنند.

وی افزود: باید بستر رشد هنر انقلاب به صورت شفاف و روشن به شبکه هنرمندان استان‌ها اضافه شده و به معنای واقعی کلمه هنرمند انقلابی و حزب اللهی در حوزه های هنری تربیت شود.

دادمان شناسایی، جذب و پرورش هنرمندان جوان با شاخصه‌های انقلابی و حزب اللهی را دستور کار حوزه هنری در دوره جدید فعالیتی خود اعلام کرد و گفت: با جوشش درونی هنرمند اثر هنری شاخص و متعهدانه همسو با رسالت انقلاب خلق می‌شود که باید برای جبران کاستی‌های آن با تلاش و همت جهادی گام برداریم.

وی توجه به مسائل اداری و رفع مشکلات کارکنان در بخش‌های مختلف را به عنوان یکی از موضوعاتی که مورد توجه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی حوزه هنری قرار گرفته دانست و افزود: رفع مشکل ساختمان اداری مجموعه‌های استانی را نیز در قالب یک آیین نامه اجرایی به زودی به مراکز استانی ابلاغ می‌کنیم.

وی مساله کولبری در کردستان را به عنوان یک مساله ملی مورد توجه قرار داد و گفت: سوال این است ما در حوزه هنری برای این مسئله چه کاری را انجام داده ایم و باید برای این سؤال جواب مناسبی را داشته باشیم.

رییس حوزه هنری کشور اظهار داشت: از دیگر مسائل مهمی که باید مورد توجه حوزه هنری استان کردستان قرار گیرد موضوع همزیستی برادرانه و مهربانانه اهل سنت و تشیع در استان است که می‌تواند در بخش تولید آثار هنری توسط هنرمندان انقلابی و حزب اللهی مورد توجه قرار گیرد.

کردستان در بخش تولیدات سینمایی زبانزد است

معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری کشور نیز در این دیدار گفت: در چند سال اخیر مجموعه فعالیت‌های حوزه هنری استان کردستان این استان را به یکی از استان‌های شاخص و با برنامه حوزه هنری در کشور تبدیل کرده است.

میثم مرادی بینا باج سرمایه اجتماعی حوزه هنری کردستان را یک دستاورد مهم اعلام کرد و افزود: استان کردستان در چند شاخه زبانزد است از جمله در بخش فیلم و تولیدات سینمایی که نسبت به دیگر استان‌ها بسیار متمایز است.

وی حضور فیلمسازان و تولیدات حوزه هنری استان کردستان در جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی را بسیار خوب دانست و اظهار داشت: کسب موفقیت‌های ارزنده با تولیدات سینمایی قابل دفاع نشانه پتانسیل بالای استان در این زمینه است.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور به جشنواره بین المللی دف‌ نوای رحمت نیز اشاره کرد و یادآور شد: این جشنواره از جشنواره‌های معتبر و شناسنامه داری است که می‌توان با برنامه‌ریزی و رفع مشکلات و کاستی‌های آن در کنار تقویت شاخص‌های مثبت به یک رویداد بین‌المللی با دستاوردهای جدی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در گام دوم حوزه هنری برای حوزه‌ هنری استان کردستان افق‌های روشنی را پیش‌بینی می‌کنیم، ابراز امیدواری کرد، با تلاش و کوشش موانع و کمبودهای موجود در استان را مرتفع کنیم.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان