فرماندار: شاخص های آب شرب رضوانشهر رشد خوبی یافته است


فرماندار: شاخص های آب شرب رضوانشهر رشد خوبی یافته است

رشت- ایرنا – فرماندار رضوانشهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید مبنی بر رشد شاخص های متعدد در این شهرستان گفت: در زمینه تأمین آب شرب، اقدام به حفر، تجهیز، محصور سازی و محوطه سازی 2 حلقه چاه در شهر رضوانشهر و افزایش تامین آب به میزان 25 لیتر در ثانیه کرده ایم.

محمود قاسمی طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رضوانشهر اظهار داشت: تامین آب شرب برای جمعیت حدود ۳ هزار نفری و همچنین حفر و تجهیز ۶ حلقه چاه در حوزه روستایی و احیاء و راه اندازی ۵ رشته چشمه در روستاهای این شهرستان، به منظور تامین آب شرب روستا از جمله شاخص های ارتقا یافته و خدمات دولت تدبیر و امید محسوب می شود.

وی افزود: احداث و تجهیز سایت روستای بیجارکن به منظور تامین آب ۱۹ روستا در بخش مرکزی این شهرستان که آماده بهره برداری می باشد، شامل مخزن ۲ هزار متر مکعبی زمینی و ۱۰۰ متر مکعبی هوایی می باشد که تا کنون بیش از ۷۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای خرید و نصب و راه اندازی ۶ دستگاه دیزل ژنراتور در سطح شهرستان به منظور تامین آب تاسیسات و شبکه آب رسانی به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال، اصلاح، بازسازی و توسعه شبکه آب رسانی بطول ۷۰ کیلومتر انجام شده است.

فرماندار رضوانشهر در ادامه با اشاره به توسعه شبکه آب شرب روستایی نیز گفت: اجرای ۱۷۳ کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی در حوزه روستایی این شهرستان، پروژه تله متری و تله کنترل از راه دور تاسیسات آبرسانی و هوشمند سازی شبکه، احداث و تجهیز ساختمان بهره برداری اداره آبفای بخش پره سر در دو طبقه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات دولت در این راستا می باشد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح هوشمند سازی شبکه آب رسانی گفت: اجرای هوشمند سازی شبکه و تاسیسات شامل مدیریت انرژی، پیاده سازی GIS و تکمیل و به روز رسانی تله متری، ویدئو متری و احیای چاه ها به منظور ارتقاء کیفیت و کمیت آب در سطح شهرستان به میزان ۲۰ لیتر در ثانیه، ساخت و تجهیز و راه اندازی ۹ باب ایستگاه پمپاژ در حوزه روستایی شهرستان (معادل یک هزارو ۸۸۵ متر مکعب) به منظور افزایش تامین و ذخیره آب نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه می باشد.

قاسمی همچنین گفت: در حوزه فاضلاب شهری رضوانشهر، مطالعات زیست محیطی و پدافند غیرعامل انجام گرفته و در انتظار دریافت کد اجرایی ماده ۲۳ پیوست قانون از سازمان برنامه و بودجه می باشد و این پروژه در قالب فاضلاب شهرستان رضوانشهر، تالش و ماسال در بودجه سال ۱۴۰۰ دیده شده است.

وی با اشاره به شاخص بهره مندی کشوری از آب شرب گفت: شاخص بهره مندی آب کشور ۷۵ درصد و شاخص بهره مندی آب استان گیلان ۷۸ و یک دهم درصد است و این در حالی است که شاخص بهره مندی و برخورداری آب رضوانشهر ۸۹ و سه دهم درصد می باشد.

فرماندار رضوانشهر افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید، این شاخص بهره مندی در حوزه شهری ۹۸ درصد بوده که در حال حاضر ۹۹.۹۹ صددرصد و در حوزه روستایی در ابتدای دولت تدبیر و امید ۶۰ درصد بوده که در حال حاضر ۸۰.۱۷درصد رسیده است و مردم از نعمت آب شرب برخوردار می باشند.

ایشان گفت: جمعیت تحت پوشش شبکه آب حدود ۹۰ درصد می باشد، جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب شهری نیز، ۱۷ و یک صدم درصد می باشد.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۲ بخش بنام های مرکزی و پره سر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...