روزانه از سراسر کشور تماس‌های متعددی جهت دریافت برگه تردد دارم


روزانه از سراسر کشور تماس‌های متعددی جهت دریافت برگه تردد دارم

فرماندار رشت گفت: با توجه به اینکه تعطیلات نوروزی در پیش است از تمام نقاط کشور تماس‌هایی داریم که تقاضای دریافت برگه تردد دارند که جای تعجب دارد و این هشدار بزرگی است.

علی فتح‌اللهی شامگاه دوشنبه در ستاد کرونای شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: کرونا یک تلنگر بسیار بزرگی را به همه ما زد از این بابت که قدردان نعماتی نظیر سلامتی، امنیت، دورهمی‌های خانوادگی و... باشیم و ساده انگارانه از آنها نگذریم.

فرماندار شهرستان رشت افزود: اگر نگاهی به سال گذشته و اتفاقات آن داشته باشیم، متاسفانه روزانه ما ده‌ها نفر فوتی داشتیم، همه مشاغل و فعالیت‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی و اجتماعی را تحت الشعاع قرار گرفت.

فتح‌اللهی گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات نگاه تمام دنیا به جمهوری اسلامی ایران است، از فردا 19 اسفند بحث انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری به صورت رسمی کلید می‌خورد.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: قرار است متفاوت ترین انتخابات را در 42 سال گذشته برگزار کنیم، شرایط بسیار خاص و حساسی را در پیش داریم؛ معاندین و دشمنان نظام می خواهند با سواستفاده و وارونه جلوه دادن آمار و ارقام مبتلایان به کرونا انتخابات را تحت الشعاع قرار دهند.

فتح اللهی بیان کرد: علی رغم محدودیت‌های موجود دولت تلاش کرده تا با استفاده از همه ظرفیتها به مقابله با کرونا بپردازد، قطعا اگر این تلاشها نبود میزان فوتی ها و مبتلایان کرونا به شدت چشمگیر بود.

وی ادامه داد: همه ما در جهت استفاده از امکانات و ابزار و فراهم کردن شرایط حضور پر رنگ مردم در انتخابات نقش داریم، تلاش می‌کنیم طبق دستورات وزارت کشور تا جایی که می توانیم بستر الکترونیکی کردن انتخابات را فراهم کنیم.

فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: این دوره از انتخابات با ادوار گذشته بسیار متفاوت است، در شرایطی که کرونا تهدید محسوب می‌شود باید شمارش هزاران رای بصورت دستی انجام گیرد، لذا برگزاری انتخابات در امنیت و سلامت یک وظیفه سنگینی است که بر عهده ما قرار دارد.

فتح‌اللهی خاطرنشان کرد: همه مسیولین و اصناف باید هر آنچه که در توان دارند برای امنیت خاطر مردم و حضور آنان در انتخابات تلاش کنند.

وی اضافه کرد: دشمنان در تلاشند تا مردم را دلسرد کنند و مانع مشارکت آنان در انتخابات شوند و به دنبال این هستند که مردم را نسبت به مسئولین بی اعتماد کنند. دولت در این شرایط تحریمی تلاش کرد تا پیش بینی دشمنان مبنی بر کشته شدن هزاران بیمار مبتلا به کرونا در روز را، نقش بر آب کرد. هر چند که 80 فوتی بر اثر کرونا در روز هم زیاد است ولی اگر در مقایسه با دیگر کشورها وضعیت بهتری داریم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تعطیلات نوروزی در پیش است و مردم بیش از یکسال است که با محدودیت های مختلف مواجه بودند و الان از تمام نقاط کشور تماس هایی داریم که می خواهند مجوز تردد بگیرند که جای تعجب دارد، تماسهایی متعددی از سیستان و بلوچستان، اصفهان، شیراز، تهران جهت دریافت برگه تردد داشته ام.

فرماندار رشت اضافه کرد: این تماسها برای ما هشدار بزرگی است، خیلی باید مراقب باشیم این محدودیتها صرفا برای سلامتی ما و عزیزان ماست، با توجه به سیاستگذاری ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا تصمیمات لازم اتخاذ و اجرا می شود.

فتح اللهی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه روزهای پایانی سال است و مردم خرید دارند از اصناف انتظار داریم مدیریت کنند. تا مانع ازدحام شوند. همچنان از ساعت 21 الی 3 بامداد محدودیت ترددی داریم اما همچنان در این ساعات شاهد ترافیک در شهر هستیم یا آمار جرائم هشداردهنده است که عواقب این بی توجهی ها باعث تحمیل فشار به کادر درمان می شود.

رییس ستاد کرونای شهرستان رشت افزود: حتما در بحث همراهی اصناف تاکید شود که مردم را همراهی و هدایت کنند که خریدهایشان را به آخر شب موکول نکنند.

وی گفت: علی رغم محدودیتهای موجود برای تامین سلامت مردم دولت اقدام به خرید واکسن به میزان مناسب کرد، اعتبارات ارزی لازم تامین شده و روزانه محموله های جدید واکسن نیز وارد می شود و به استانها تخصیص می یابد.

فتح اللهی گفت: واکسیناسیون با اولویت کادر درمان، سالمندان و بیماران شروع شده و مرحله به مرحله تزریق می شود، واکسن ایرانی کرونا نیز در چند ماه اول سال آینده به تولید چند میلیون دزی خواهد رسید.

وی ادامه داد: با تمام تلاشها عادی انگاری و بی تفاوتی واقعا ممنوع است. اصناف و اتحادیه باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

فرماندار رشت بیان کرد: طی یکسال اخیر به دلیل محدودیتهای موجود نتوانستیم به تالارداران اجازه فعالیت دهیم که شرایط سختی دارند وقتی آنها فعال باشند یکسری مشاغل هم رونق دارند، هیچکدام از ما راضی به ضرر و پلمب کسبه نیستیم اما شرایط سلامت جامعه حکم می کند که باید مراقبت بیشتری داشته باشیم.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج