وجود 500 هزار هکتار منطقه تحت مدیریت و شکار صید ممنوع در لرستان


وجود 500 هزار هکتار منطقه تحت مدیریت و شکار صید ممنوع در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: 500 هزار هکتار منطقه تحت مدیریت و شکار صید ممنوع در استان وجود دارد.

مهرداد فتحی بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه دو نوع شکارچی داریم یکی قانونمند که دارای مجوز هستند و دیگری متخلف که بصورت غیرقانونی مبادرت به شکار می‌کنند، اظهار کرد: یکی از اقدامات برای جلوگیری از شکار پرندگان به ویژه کبک در استان برخورد شدید و قهری با متخلفان بوده است.

وی با بیان اینکه در این راستا تعداد زیادی شکارچی متخلف دستگیر و به محاکم قضایی معرفی شدند، ادامه داد: علاوه بر مجازات قضایی، جریمه شکار هر قطعه کبک سه میلیون ریال است که متخلفین با این مجازات‌ها مواجه هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه تعداد زیادی منطقه صید و شکار ممنوع در لرستان داریم، گفت: تعداد زیادی از مناطقی که دارای تنوع زیستی بالایی بودند صید و شکار در آنها ممنوع شدند.

فتحی بیرانوند اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰۰ هزار هکتار از مناطق اعم از تحت مدیریت و شکار صید ممنوع در استان داریم که هر گونه شکار در آنها ممنوع اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین راهبردهای محیط زیست آموزش و رواج فرهنگ زیستی محیطی در جامعه است، گفت: چنانچه بتوانیم این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم قطعا بخشی از مشکلات زیستی برطرف خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: با توجه به اینکه جامعه هدف و حوزه جغرافیایی محیط زیست همه مردم هستند و با امکانات محدود یک دستگاهی مثل محیط زیست تنها می توان اقداماتی را در حد توان انجام دهیم اما چنانچه مردم پای کارباشند و مشارکت کنند موفق‌تر خواهیم بود.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه تشکل‌های زیست محیطی در نهادینه فرهنگ زیست محیطی نقش بسزایی دارند، بیان کرد: آموزش جوامع محلی را در دستور کار داریم و آموزش‌هایی نیز به آنها داده شده است تا با مشارکت این جوامع به هدف برسیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر