توسعه 80 درصدی شبکه VDSL در لرستان


توسعه 80 درصدی شبکه VDSL در لرستان

مدیر مخابرات منطقه لرستان با اشاره به این‌که برنامه سال آینده ما در حوزه باند پهن حرکت به سمت VDSL است، گفت: برنامه‌ریزی کردیم در سال 1400 شبکه ADSL را 20 درصد و شبکه VDSL را 80 درصد توسعه بدهیم.

نبی‌اله شمسی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیش‌از ۱۱۲ هزار پورت منصوبه در حوزه ADSL یا اینترنت باند پهن خانگی داریم که بیش‌از ۹۸ هزار تا در حوزه شهری و بیش از ۱۴ هزار تا در حوزه روستاهاست که از این تعداد ۷۲ هزار مشغول به کار هستند بقیه بلا استفاده هستند که از تعداد مشغول به کارها ۵۷ هزار خط فعال داریم.

وی ادامه داد: سایر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی در استان بیش‌از ۷۷ هزار خط ADSL منصوبه دارند که از این تعداد ۴۴ هزار تا مشغول به کار هستند.

شمسی‌فر تأکید کرد: در کل نزدیک ۲۰۰ هزار خط ADSL در استان داریم، این درحالی است که ۳۵۰ هزار تلفن خط ثابت در استان داریم که تعدادی دولتی، تعدادی دو خطه و تعدادی دزدی هستند که این آمار به ما می‌گوید نباید روی ADSL زیاد مانور داد چراکه بازار آن در حال اشباع شدن است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان با اشاره به این‌که برنامه سال آینده ما در حوزه باند پهن حرکت به سمت VDSL است، عنوان کرد: تفاوت این نسل با ADSL در این است که ما در بهترین شرایط یعنی فاصله منزل مشترک تا مرکز تا ۴۰ مگ پهنای باند می‌توانیم بدهیم.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی کردیم در سال ۱۴۰۰ شبکه ADSL را ۲۰ درصد و شبکه VDSL را ۸۰ درصد توسعه بدهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان