با کمبود فوق تخصص ریه و غدد در لرستان مواجه‌ایم


با کمبود فوق تخصص ریه و غدد در لرستان مواجه‌ایم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:با کمبود فوق تخصص ریه و غدد در استان مواجه‌ایم.

دکتر محمدرضا نیکبخت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در لرستان ۲۲۴ تخت ICU داریم که قبل از کرونا ویروس این عدد ۱۴۷ مورد بود و ۷۷ تخت را بعد از این بیماری اضافه کردیم.

وی ادامه داد: زمانی که در پیک کرونا قرار بگیریم ممکن است یکی دو شب با کمبود تخت روبرو شویم؛ در مجموع با کمبود تخت ICU مواجه نیستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه ۲۲۲۵ تخت فعال در بخش دانشگاهی داریم و در بخش غیر دانشگاهی اعم از خصوصی، تامین اجتماعی، ارتش و... ۷۰۰ تخت داریم، گفت: وضعیت استان به لحاظ تخت در کشور نسبت به جمعیت ۱.۵ در هزار بوده و این رقم در کشور ۱.۷ در هزار است.

نیکبخت با اشاره به اینکه با نورم کشوری ۲دهم فاصله داریم، عنوان کرد: با راه‌اندازی تخت‌ بیمارستان‌های کوهدشت، دورود و نیایش از نورم کشوری خواهیم گذشت.

وی بیان کرد: امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ به رقم دو تخت به ازای هزار نفر جمعیت برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه در خصوص جذب پزشک متخصص و فوق تخصص در استان گفت: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ هر سال بیش از ۸۰ نفر متخصص جدید به شهرهای لرستان اعزام شدند.

نیکبخت با بیان اینکه امسال سه فوق تخصص در رشته‌های مورد نیاز برای استان جذب کردیم، ادامه داد: در زمینه رشته‌های فوق تخصص (ریه وغدد) با کمبود مواجه‌ایم و امیدواریم در سال آینده این کمبود برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه پزشک متخصص کمبود آنچنانی نداریم، عنوان کرد: به عنوان مثال جراح اعصاب در کوهدشت، بروجرد، دورود، خرم‌آباد و... داریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت