قبولی دانش‌آموزان بروجرد در المپیادهای کشوری 50 درصد رشد داشته است


قبولی دانش‌آموزان بروجرد در المپیادهای کشوری 50 درصد رشد داشته است

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: سال گذشته قبولی دانش‌آموزان شهرستان در المپیادهای کشوری 50 درصد رشد داشته است.

محمد مهرافزون در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رقابت دانش آموزان نخبه و برتر علمی در عرصه المپیادهای علمی کشور در سال جاری تحصیلی در روز جمعه ۱۵ اسفندماه آغاز و تا چهارشنبه ۲۰ اسفندماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در این رقابت‌ها تعداد ۵۶۶ دانش‌آموز برتر بروجردی با سایر دانش آموزان به رقابت خواهند پرداخت و بروجرد ازنظر تعداد ثبت‌نام کنندگان در این رقابت‌ها در سطح استان رتبه نخست را دارا است.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد خاطرنشان کرد: این المپیادها در ۱۲ رشته کامپیوتر، جغرافی، علوم زمین، شیمی، تفکر و کارآفرینی، نجوم و اخترفیزیک، سلول‌های بنیادین، فیزیک، زیست‌شناسی، ریاضی، اقتصاد و مدیریت و ادبی برگزار خواهد شد.

مهرافزون اضافه کرد: منتخبین این مرحله جهت راه‌یابی به تیم طلایی و اعزامی کشور در مرحله دوم در سال ۱۴۰۰ به رقابت خواهند پرداخت و در سال گذشته شهرستان بروجرد با رشد ۵۰ درصدی قبولی دانش آموزان برای دومین سال متوالی حائز رتبه برتر استان با مجموعه ۹۳ رتبه برتر المپیادهای ۱۲ گانه علمی در سطح کشور را به خود اختصاص داد.

وی در مورد موفقیت دانش آموزان بروجردی در المپیادهای علمی، افزود: با توجه به اعلام رسمی سامانه نتایج آزمون‌های علمی کشور در سال جاری تحصیلی این شهرستان برای دومین سال متوالی حائز رتبه برتر استان با مجموع ۹۳ رتبه از میان ۱۶۴ رتبه برتر کل استان شد.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد در رابطه با موفقیت چشم‌گیر دانش آموزان بروجردی بیان کرد: خداوند دانش و سنجش را شاکریم که با تلاش و کوشش ستودنی همکاران و عوامل اجرایی زحمتکش مدارس به‌ویژه همت بلند شبانه‌روزی دانش آموزان همیشه سرافرازمان مفتخریم که موجب شادمانی و جاودانی دیار استعدادهای درخشان شهر عالمان و ادیبان بروجرد همیشه فرزانه شوند و بار دیگر درخشش پیروزمندانه دانش آموزان تلاشگر بروجرد در مرحله نخست آزمون المپیادهای علمی کشور را نظاره‌گر باشیم.

مهرافزون ادامه داد: در این موفقیت بی‌نظیر و کم‌نظیر دانش آموزان ما توانستند ۹۳ رتبه برتر المپیادهای ۱۲ گانه علمی در سطح کشور را به خود اختصاص دهند و موجب سرافرازی دانش آموزان و فرهنگیان به‌ویژه دیار فرهیختگان و فرزانگان بروجرد همیشه پیروز شوند.

وی اظهار کرد: سال گذشته به همت دانش آموزان، مدیران و دبیران برجسته تلاش کردیم آمار پذیرفته‌شدگان مرحله اول المپیادهای علمی کشوری را به رشد ۱۰ درصدی افزایش دهیم و خدا را شاکریم با یک حماسه غرورآفرین دیگر درسای جاری با رشد ۵۰ درصدی نسبت به آمار سال قبل مواجه شدیم.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد تصریح کرد: آنچه که در این موفقیت حماسی قابل توجه است پذیرش دانش‌آموزانی از مدارس عادی و بعضاً حاشیه شهر در این نوبت آزمون‌ها است.

مهرافزون خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که در مدارس حاشیه و عادی با کم‌ترین امکانات در حال تحصیل بوده ولی سرشار از استعداد هستند، با این استدلال که باید این استعدادها دیده شوند، بر خود واجب می‌دانم از زحمات همه عزیزانی به‌ویژه دانش آموزان که سبب این موفقیت بوده‌اند تشکر و قدردانی کنم.

وی اضافه کرد: درصد قبولی شهرستان به مجموع استان ۵۶.۷۰ دهم درصد است و مجموع کل آمار شرکت‌کنندگان در کل کشور ۹۲ هزار و ۱۰۴ نفر درمجموع ۱۲ عنوان المپیاد بوده که در مجموع ۱۰ درصد شرکت‌کنندگان به مجوز شرکت در مرحله دوم و پذیرش در تیم طلایی هر رشته را کسب کرده‌اند که از میان پذیرفته‌شدگان ۳۴ درصد دختر و ۶۶ درصد پسر هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز