وارد فرآیند اجرایی انتخابات شده‌ایم


وارد فرآیند اجرایی انتخابات شده‌ایم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: فرآیند انتخابات، در 18 اسفندماه و با دستور وزیر کشور به استان‌ها (فرمانداران و بخشداران) ابلاغ شد.

محمود ثمینی امروز ۱۸ اسفندماه، اظهار کرد: در تاریخ ۱۸ اسفندماه آغاز فرآیند انتخابات با دستور وزیر کشور به استان‌ها ابلاغ شد و عملاً از امروز وارد فرآیند اجرایی انتخابات شده‌ایم.

وی تصریح کرد: فرمانداران می‌توانند از فردا نسبت به معرفی معتمدین به هیئت‌های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری تحت نظارت شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که تحت نظارت مجلس شورای اسلامی هستند، اقدام کنند.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۲۰ اسفندماه به مدت یک هفته آغاز می‌شود، افزود: برای ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا چهار روش توسط وزارت کشور ارائه شده که این افراد می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار (اپلیکیشن) طراحی شده برای تلفن همراه، دانلود و نصب اپلیکیشن بر روی دسکتاپ کامپیوتر شخصی، مراجعه به کافی‌نت و یا با مراجعه حضوری به فرمانداری‌ها و ارائه مدارک موردنیاز نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

ثمینی خاطرنشان کرد: فرآیند ثبت‌نام شوراهای اسلامی شهرها به فرمانداری‌ها و شوراهای روستایی به بخشداری‌ها مربوط است که از ۱۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری الزاماً از طریق وزارت کشور و از تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ به مدت ۵ روزانجام می‌شود، بنابراین پس از اعلام نتایج نهایی، فعالیت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری نیز آغاز خواهد شد.

معاون استاندار لرستان یادآور شد: اطلاع‌رسانی فرآیند انتخابات صرفاً از جانب رئیس ستاد انتخابات استان و از طریق کمیته اطلاع‌رسانی صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !