کیفیت کتب تالیفی محققان کشور پایین نیست


کیفیت کتب تالیفی محققان کشور پایین نیست

وزیر علوم به بیان توضیحاتی درباره حواشی مطرح شده پیرامون پایین آمدن کیفیت کتب تالیفی پژوهشگران دانشگاهی کشور پرداخت.


وزیر علوم به بیان توضیحاتی درباره حواشی مطرح شده پیرامون پایین آمدن کیفیت کتب تالیفی پژوهشگران دانشگاهی کشور پرداخت.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برخی حواشی مطرح شده پیرامون پایین آمدن کیفیت کتب تالیفی پژوهشگران دانشگاهی در کشور که نمود آن در جشنواره‌های مختلف عملی نمایان شده است، گفت: کیفیت کتب تالیفی محققان کشور پایین نیست، ممکن است این کتاب‌ها وقتی در مسابقاتی در سطح بین المللی شرکت می‌کنند این شرایط به وجود بیاید که دلیل آن این است که همایش‌های علمی برگزار شده از نظر شاخص‌های برگزاری بسیار بالا هستند.

او ادامه داد: کتاب و هر نوشته‌ای که برنده جایزه بین المللی شود باید سطح بین المللی داشته باشد. نباید این باور در جشنواره‌ها به وجود بیاید که وقتی به عنوان مثال ۵۰ تا ۱۰۰ کتاب در آن شرکت می‌کنند همگی در ارزیابی معرفی شوند بلکه از این بین فقط یک تا دو مورد معرفی می‌شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شاخص‌های ارزیابی در جشنواره‌های علمی سخت و با چارچوب محکمی است، اظهار کرد: وقتی تعداد کتاب‌های کمتری نسبت به پایان نامه‌ها مورد پذیرش قرار می‌گیرند به معنای ضعف نیست و مسئله کاملا نسبی است. ممکن است در جشنواره‌های سال‌های قبل یا بعد تعداد بیشتری کتاب برتر معرفی شود.

غلامی گفت: وقتی کتابی برنده یک جشنواره بین المللی می‌شود همه دنیا به سمت مطالعه و تهیه آن می‌روند و لذا دقت در انتخاب و داوری خیلی مهم است.

بیشتر بخوانید

رشد مناسب بخش کشاورزی در دو سال گذشته بحران کرونا مباحث تعلیم و تربیت را بر می انگیزد سازمان امور دانشجویان، متولی امور رفاهی دانشجویان خواهد شد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است