افراد وظیفه شناس عمر طولانی تری دارند


افراد وظیفه شناس عمر طولانی تری دارند

مطالعات نشان می دهد افرادی که وظیفه شناسی، یک ویژگی برجسته شخصیتی شان است ممکن است با خطر مرگ و میر کمتری روبرو باشند.

به گزارش مشرق به نقل از مدیکال نیوز تودی، چندین مطالعه ارتباط بین شخصیت، نشانگرهای زیستی سیستم ایمنی بدن و نتایج طولانی مدت سلامت را نشان داده است.

نشانگر زیستی مربوط به سیستم ایمنی، اینترلوکین ۶ (IL-۶) و پروتئین واکنشی C (CRP)، بخشی جدایی ناپذیر واکنش ایمنی هستند که هم نقش التهاب زایی و هم ضد التهابی دارند.

بیشتر بخوانید:

خطر مرگ حتی با یک نخ سیگار

محققان دریافتند وظیفه شناسی، تمایل به مسئولیت پذیری، سازماندهی و توانایی خودکنترلی، یکی از ویژگی‌های شخصیتی است که با خطر پایین‌تر مرگ و میر مرتبط است.

محققان دریافتند کسانی که از وظیفه شناسی بالاتر به عنوان یک ویژگی شخصیتی برخوردار هستند، سطح IL-۶ پایین‌تری نیز دارند که خطر مرگ را کاهش می‌دهد.

دکتر «پارایک سولیابان»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه لیمریک ایرلند، در این باره می‌گوید: «شخصیت ما در طول زندگی از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین به طور فزاینده ای آشکار می‌شود که چقدر شخصیت برای سلامتی طولانی مدت و طول عمر ناشی از آن مهم است.»

بسیاری از مطالعات، وظیفه شناسی را به رفتارهای مفید مرتبط با سلامت، از جمله مصرف کمتر الکل، مصرف کمتر سیگار، عادات غذایی سالم و فعالیت بدنی بیشتر مرتبط می‌دانند.

علاوه بر این، یک بررسی نشان داد افرادی که کمترین امتیاز را در این ویژگی داشتند، حتی پس از سازگاری با رفتارهای بهداشتی، وضعیت تأهل و تحصیلات، خطر مرگ شأن ۱.۴ برابر بیشتر از کسانی بود که امتیاز بالایی در این زمینه کسب کرده بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر