گسترش همکاری‌های فرهنگی ایران و آفریقای جنوبی


گسترش همکاری‌های فرهنگی ایران و آفریقای جنوبی

جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در حوزه‌‎های فرهنگی، اجتماعی و علمی همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، احمد علی محسن‌زاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی با محمد خالد سید، نماینده پارلمان شهر کیپ تاون و رییس شاخه جوانان حزب حاکم (ANC) این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

خالد سید که خود از فعالین حوزه ضد نژاد پرستی در آفریقای جنوبی است بر لزوم تمرکز تلاش‌ها بر آگاهی بخشی به مردم و بخصوص جوانان جامعه تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به ماهیت ضد نژاد پرستی انقلاب ضد آپارتاید نلسون ماندلا، افزود: شرایط حاضر حاکی از استمرار راه رهبر فقید انقلاب سال 1994 آفریقای جنوبی است.

محسن‌زاده در سخنانی، بر لزوم گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور تأکید کرد و گفت: اشتراکات موجود در انقلاب آفریقای جنوبی و نیز انقلاب رهایی بخش اسلامی ایران، زمینه همکاری‌های مختلف در حوزه‌‎های فرهنگی، اجتماعی و علمی را به وجود آورده است که باید فرصت‌ها را مغتنم شمرد و بر ارتقاء سطح روابط دو کشور در تمامی عرصه‌ها، به ویژه حوزه فرهنگ و هنر کوشید.

وی با تشریح فعالیت‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی، پیشنهاد برگزاری همایش بزرگ فرهنگی با جوانان حزب حاکم به رییس بخش جوانان شهر کیپ تاون را داد.

پایان پیام/14

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام