باید شهر مجازی قرآن ایجاد کنیم/برگزاری 37 دوره از مسابقات بین المللی قرآن یک شاهکار است


باید شهر مجازی قرآن ایجاد کنیم/برگزاری 37 دوره از مسابقات بین المللی قرآن یک شاهکار است

در آیین افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جایگاه رفیع خدمت به آستان مقدس قرآن کریم گفت: خادم قرآن بودن توفیق بزرگی است که در در دنیا و آخرت سعادت دارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، در آیین افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم حجت الاسلام و المسلمین سید سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جایگاه رفیع خدمت به آستان مقدس قرآن کریم گفت: خادم قرآن بودن توفیق بزرگی است که در دنیا و آخرت سعادتمندی را نصیب انسان می کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پیام هدایت گرانه قرآن کریم برای مردم جهان گفت: کتاب الهی پیام جهانی برای همه بشریت است قران در انحصار جامعه مسلمانان نیست و پیامی ابدی برای نجات بشریت و انسان دارد. از منظر آیات الهی، هدایت و راهنمایی مخصوص همه بشریت است. بر همین اساس جامعه را نباید لایه بندی کرد قرآن سیطره دایره ارتباط خود را با همه بشریت برقرار می کند، قرآن نه تنها برای جهان فیزیکی است بلکه برای جهان مجازی نیز سخن دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: دریاها و همه ساحات عالم شعور مند است. در ساحات انسانی نیز عالم متفاوت است و ما نیاز داریم که انسان را از پیوست ها جدا کنیم گاهی انسان به پیوست‌های سرزمینی و یا در آمدی تفکیک می شود این در حالی است که قرآن متعلق به همه طبقات اجتماعی است و نباید جامعه را طبق آموزه‌های قرآن پیوست زده و یا به طبقات سیاسی تفکیک کنیم. ما قرآن را برای جامعه می‌خواهیم و تفسیر می‌کنیم لذا لزوم شناخت عمیق جامعه بسیار اهمیت دارد الگوهای نسلی امروز تغییر کرده است و باید بدانیم با چه جامعه ای حرف می زنیم. در شرایط شیوع ویروس کرونا باید از ظرفیت های رسانه و فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ بیش از پیش تلاش کنیم بر همین اساس فرصت خوبی است تا شاهد طراحی شهر مجازی قرآن کریم و ارائه خدمات این حوزه در پلتفرم مجازی باشیم.

وی افزود: امروز سازمان اوقاف و امورخیریه ظرفیت مناسبی دارد که تا بتواند شهر مجازی قرآن را راه اندازی کند امروز فضای مجازی جای قدرت های جهانی است لذا برای ارائه مفاهیم قرآنی باید ظرفیت پاک در فضای مجازی ایجاد شود. بازی های کامپیوتری بستری برای آموزش به کودکان شده است لذا باید از این ظرفیت نیز برای گسترش و آموزش مفاهیم قرآنی استفاده شود.

حجت الاسلام عاملی عنوان کرد: برای دستیابی به چشم انداز ها و سیاست های کلان نظام جمهوری اسلامی و انطباق سیاست‌های مسابقات قرآن با این اسناد بالادستی نیازمند برنامه‌ریزی مدون هستیم. وقتی گام دوم انقلاب اسلامی با نگرش ۴۰ ساله توسط مقام معظم رهبری تدوین شد باید برای برنامه‌های قرآنی نیز برنامه ریزی داشت برگزاری ۳۷ دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم توسط جمهوری اسلامی ایران یک شاهکار است که باید در شأن این رویداد بین المللی تدارکات فراهم شود.

مرحله نهایی سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با رقابت‌ ۵۷ نفر از ۲۶ کشور به عنوان برگزیدگان مرحله نیمه‌نهایی از امروز ۱۶ اسفند آغاز و تا روز ۲۱ اسفند‌ماه ادامه دارد.

مسابقات امسال در سه بخش بزرگسالان، بانوان و طلاب علوم دینی برگزار می‌شود که مسابقات بزرگسالان در سه مرحله، مسابقات طلاب در دو مرحله و مسابقات بانوان به صورت تک مرحله‌ای برگزار می‌شود.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403