مدیران همواره نگاه راهبردی به مسائل داشته باشند/ نگاه راهبردی کلید تحول‌آفرینی است


مدیران همواره نگاه راهبردی به مسائل داشته باشند/ نگاه راهبردی کلید تحول‌آفرینی است

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: همه مدیران در سازمان حوزه های علمیه خواهران باید نگاه راهبردی را دائما همراه خود داشته باشیم تا بتوانیم تحول آفرین بوده و از روزمرگی خارج شویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالکریم بهجت پور» صبح 16 اسفندماه 1399 در نشست مدیران استانی، مسئولان ساماندهی و معاونان مالی حوزه های علمیه خواهران که در سالن آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران آغاز به کار کرد، اظهار داشت: همه باید در راستای عملیاتی سازی برنامه های طراحی شده در افق 1414 حرکت کنیم.

وی افزود: حرکت در مسیر طراحی شده، به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم در پایان افق برنامه ریزی شده به سازمان مرجع حل مسائل مربوط به زن و خانواده براساس اندیشه های دینی تبدیل شویم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران همچنین هم افزایی دقیق و قوی نیروهای مسئول جهت تربیت طلاب و نیروهای انقلابی، کارآمد، تصمیم ساز، تصمیم گیر و تأثیرگذار را ضروری دانست.

وی تأکید کرد: همه مدیران در سازمان حوزه های علمیه خواهران باید نگاه راهبردی را دائما همراه خود داشته باشیم تا بتوانیم تحول آفرین بوده و از روزمرگی خارج شویم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان این که امروز حوزه های علمیه خواهران یک حوزه فرهنگ عمومی است، ادامه داد: ما باید ضمن حفظ این جایگاه و تربیت طلاب مژثر و توانمند در این دوره، در مسیر ارتقاء برای رسیدن به حوزه نیمه تخصصی و تخصصی حرکت کنیم.

وی بیان داشت: رسیدن به حوزه نیمه تخصصی و تخصصی نیازمند برداشتن سه گام «توانمندسازی درونی با رفع نواقص و آسیب ها و تامین استانداردها»، «صاحب نظر و کارشناس شدن در اندیشه های ناب محمدی به ویژه در عرصه زن و خانواده» و «توانمندی کافی برای تولید اندیشه و علم اسلامی» است.

وی همچنین رفع برخی چالش ها و ارائه راهکار برای برخی برنامه در حوزه های علمیه خواهران را ضروری عنوان کرد و گفت: «تنظیم روابط حوزه با دستگاه های مختلف فرهنگی و قانون گذار»، «تنظیم رابطه حوزه های علمیه خواهران با جامعه الزهرا(س)»، «وصل شدن کادر مدارس علمیه خواهران به ستاد مرکز»، «تربیت زنان کنشگر و اثرگذار اجتماعی»، «نظارت با چاشنی حمایت از سطح ستاد تا مدارس»، «خلق منابع ثروت و منابع پایدار» و «شناسایی چالش ها و نیازهای جدید و حل آنها» برخی از این چالش ها است.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس