قرآن نسخه شفا بخش درد‌های بشر در طول زمان است/ دیدار دست‌اندرکاران مسابقات بین‌المللی قرآن با رهبری به صورت ارتباط زنده تصویری


قرآن نسخه شفا بخش درد‌های بشر در طول زمان است/ دیدار دست‌اندرکاران مسابقات بین‌المللی قرآن با رهبری به صورت ارتباط زنده تصویری

حجت الاسلام خاموشی قرآن را نسخه شفا بخش درد‌های بشر در طول زمان دانست و گفت: خداوند انسان‌ها را به خاطر بی‌توجهی به قرآن ملامت می‌کند و پیامبر (ص) هم در قیامت از این مسئله شکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیین افتتاحیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران ساعاتی پیش با تلاوت سیدجواد حسینی قاری بین‌المللی قرآن کشورمان آغاز شد. در این مراسم حجت‌الاسلام سید‌رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه حضور دارند و برنامه به صورت زنده از شبکه و رادیو قرآن پخش می‌شود.

بنابراین گزارش، در مراسم افتتاحیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی با اشاره به برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در ایام مبعث پیامبر (ص) گفت: خداوند انسان‌های صاحب خرد را به تعقل درباره قرآن دعوت و سوی آن فرا می‌خواند. امام علی فرمود: همان طور که قرآن برای همه قلب‌های بشر نازل شده است. پیامبر (ص) هم از مقام والایش فرود آمد تا در فهم بشر قرار گیرد و بر قلب‌ها نور معارفش را متجلی ساخت تا همه انسان‌ها زبان جهان‌شمول او را دریابند. قرآن برای قلوب بشر نازل شده و خداوند آن را برای بندگان آسان ساخت.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: خداوند از سویی قرآن را ذکر می‌داند و از سوی دیگر آن را دربردارنده ذکر می‌خواند. پیامبر (ص) را هم ذکر معرفی می‌کند زیرا ذکر در او تجسم یافته و او اخلاق و همه چیزش برگرفته از قرآن است.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به کلام امام صادق (ع) درباره پیامبر (ص) و قرآن کریم گفت: در کلام امام صادق (ع) پیامبر (ص) ذکر خداوند است و با قرآن برنامه‌های حیات طیبه و انسان را به سر منزل مقصود برساند. او بدنی زمینی و قلب و روح آسمانی دارد و شخصیت و روح او همان است که توان دریافت قول ثقیل را دارد و بر او وحی نازل می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: پیامبر (ص) اگر چه ذکر است اما حامل ذکر یعنی قرآن هم هست و احکام الهی را به بشر نیازمند منعکس می‌کند و بر اساس آموزه‌های این کتاب مبین بین بندگان به حق قضاوت می‌کند.

حجت الاسلام خاموشی قرآن را نسخه شفا بخش درد‌های بشر در طول زمان دانست و گفت: خداوند انسان‌ها را به خاطر بی‌توجهی به قرآن ملامت می‌کند و پیامبر (ص) هم در قیامت از این مسئله شکایت دارد. قرآن را خداوند نازل کرده و پیامبر (ص) واسطه نزول است و برای مردم آمده است. او از میان مردم برگزیده و مبعوث شده است و برای رساندن این بیان برای مردم آمده است و بر این اساس باید پیامبری که منبع نور است با نور خود یعنی قرآن مردم را از ظلمت بیرون آورده و هدایت کند.

آمادگی دیدار دست‌اندرکاران مسابقات بین‌المللی قرآن با رهبری به صورت ارتباط زنده تصویری

بنابرگزارش خبرگزاری شبستان، مهدی قره‌شیخلو رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به لغو دیدار دست‌اندرکاران مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با رهبر معظم انقلاب گفت: این دیدار چند دهه است که به صورت منظم هر سال برگزار می‌شود و امسال هم مکاتبات را برای انجام آن البته به صورت مجازی از سه ماه قبل آغاز کردیم.

وی ادامه داد: روز‌های ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اسفند‌ماه ایامی بود که برای این برنامه پیشنهاد دادیم و برگزاری در روز مبعث به ما اعلام شد اما چند روز مانده به آغاز رقابت‌ها این دیدار لغو شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درخصوص زمان برگزاری مسابقات گفت: پیش از این قصد داشتیم مسابقات را در ایام دهه فجر برگزار کنیم، اما دوستان پیشنهاد دادند که با توجه به در پیش بودن روز عید مبعث در اسفندماه و با توجه به اینکه این روز در واقع روز نزول قرآن است مسابقات را به تعویق انداختیم تا در پایان در روز مبعث اختتامیه مسابقات را در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار کنیم.

قره شیخلو از آمادگی برای برگزاری دیدار به صورت ارتباط زنده تصویری با سالن مسابقات خبر داد و گفت: برای برگزاری این دیدار همه هماهنگی‌‌ها انجام شده بود و حتی اعلام آمادگی کردیم که دیدار به صورت ارتباط تصویری با سالن مسابقات انجام شود که این اتفاق رخ نداد.

شایان ذکر است؛‌ سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از رقابت‌ها در سه مرحله برگزار شد که مرحله اول به صورت ارسال اثر برگزار و طی آن ۶۰۰ شرکت‌کننده از ۸۰ کشور جهان آثار خود را ارسال کردند که از این تعداد ۱۲۰ نفر به دور دوم راه‌ پیدا کردند که داوری این مرحله به صورت آنلاین در سازمان اوقاف برگزار شد.

مرحله نهایی مسابقات از امشب و به صورت برنامه تلویزیونی در تالار سوره حوزه هنری آغاز و فیلم تلاوت و اجرای حافظان قرآن شرکت‌کننده در رقابت‌ها که از قبل ضبط شده است، پخش و توسط داوران قضاوت و بررسی می‌شود.

برگزاری مرحله نهایی با حضور ۵۷ نفر از ۲۶ کشور

مرحله نهایی این دوره از رقابت‌ها با حضور ۵۷ نفر از ۲۶ کشور به عنوان برگزیدگان مرحله نیمه‌نهایی برگزار و تا روز ۲۱ اسفند‌ماه ادامه دارد.

مسابقات امسال در سه بخش بزرگسالان، بانوان و طلاب علوم دینی برگزار می‌شود که مسابقات بزرگسالان در سه مرحله، مسابقات طلاب در دو مرحله و مسابقات بانوان به صورت تک مرحله‌ای برگزار می‌شود.

رشته‌های مسابقات

این رقابت‌ها در رشته‌های تلاوت تحقیق، تلاوت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم در بخش‌ آقایان و حفظ کل در بخش بانوان برگزار می‌شود و در بخش طلاب علوم دینی علاوه بر حفظ و قرائت، رشته‌های خطابه‌خوانی و تفسیر هم برگزار می‌شود.

با حضور داورانی از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اردن، عراق، لبنان، سوریه، اندونزی، سودان و تونس برگزار شد که داوری مسابقات در مرحله فینال یا نهایی را نیز همین افراد انجام می‌دهند.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی