سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم افتتاح می‌شود


سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم افتتاح می‌شود

سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور 57 نماینده از 26 کشور جهان تا ساعتی دیگر رسماً کار خود را آغاز می‌کند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: آیین افتتاحیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بعد از ظهر امروز در تالار سوره حوزه هنری برگزار و به این ترتیب رقابت‌های سی‌وهفتم رسماً آغاز می‌شود.

این دوره از رقابت‌ها اولین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در جهان اسلام پس از شیوع کرونا است که جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌کند و می‌تواند الگویی برای دیگر کشور‌ها در این زمینه باشد.

حضور ۶۰۰ شرکت‌کننده از ۸۰ کشور در مرحله اول مسابقات

این دوره از رقابت‌ها در سه مرحله برگزار شد که مرحله اول به صورت ارسال اثر برگزار و طی آن ۶۰۰ شرکت‌کننده از ۸۰ کشور جهان آثار خود را ارسال کردند که از این تعداد ۱۲۰ نفر به دور دوم راه‌ پیدا کردند که داوری این مرحله به صورت آنلاین در سازمان اوقاف برگزار شد.

مرحله نهایی مسابقات از امشب و به صورت برنامه تلویزیونی در تالار سوره حوزه هنری آغاز و فیلم تلاوت و اجرای حافظان قرآن شرکت‌کننده در رقابت‌ها که از قبل ضبط شده است، پخش و توسط داوران قضاوت و بررسی می‌شود.

برگزاری مرحله نهایی با حضور ۵۷ نفر از ۲۶ کشور

مرحله نهایی این دوره از رقابت‌ها با حضور ۵۷ نفر از ۲۶ کشور به عنوان برگزیدگان مرحله نیمه‌نهایی برگزار و تا روز ۲۱ اسفند‌ماه ادامه دارد.

مسابقات امسال در سه بخش بزرگسالان، بانوان و طلاب علوم دینی برگزار می‌شود که مسابقات بزرگسالان در سه مرحله، مسابقات طلاب در دو مرحله و مسابقات بانوان به صورت تک مرحله‌ای برگزار می‌شود.

رشته‌های مسابقات

این رقابت‌ها در رشته‌های تلاوت تحقیق، تلاوت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم در بخش‌ آقایان و حفظ کل در بخش بانوان برگزار می‌شود و در بخش طلاب علوم دینی علاوه بر حفظ و قرائت، رشته‌های خطابه‌خوانی و تفسیر هم برگزار می‌شود.

با حضور داورانی از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اردن، عراق، لبنان، سوریه، اندونزی، سودان و تونس برگزار شد که داوری مسابقات در مرحله فینال یا نهایی را نیز همین افراد انجام می‌دهند.

افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها با حضور حجت‌الاسلام سیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا