نخستین دوز واکسن کرونا به جانبازان خرمشهر تزریق شد


نخستین دوز واکسن کرونا به جانبازان خرمشهر تزریق شد

اولین مرحله از تزریق واکسن کرونا اسپوتنیک وی ساخت کشور روسیه به نخستین گروه از جانبازان و خانواده های شهدای خرمشهری با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تزریق شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، عصر امروز (یکشنبه ۱۷ اسفند) طی آئینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، امام جمعه و فرماندار ویژه خرمشهر، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خرمشهر، مدیر بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند، معاونین بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان، مشاور اجرایی این دانشکده، مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر و‌ جمعی از مسئولان نخستین مرحله از تزریق واکسن کرونا اسپوتنیک وی ساخت کشور روسیه به اولین گروه از جانبازان و خانواده های معظم و معزز شهدای خرمشهری تزریق شد.

در این آیین «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد» اظهار کرد: در شرایط درگیری با این بیماری عالم‌گیر همچنان پیشگیری بهتر از درمان است و در چنین شرایطی بهترین پیشگیری توجه به توصیه‌های پزشکان متخصص در خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تاکید بر اینکه مردم از شکل دادن به اجتماعات در شرایط کنونی پرهیز کنند افزود: نباید تنها به خودمان نگاه کنیم، ممکن است برخی از ما توان بدنی بالایی داشته باشیم ولی در عین حال ناقل ویروس باشیم و مشکلاتی را برای دیگران ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: خدا را شکر، ایران اسلامی در تزریق واکسن از سایر کشورها عقب نیست و حتی در تولید واکسن داخلی نیز از بسیاری از کشورهای اروپایی پیش هستیم و تا پایان اردیبهشت سال آینده شرایط استفاده از آن در کشور مهیا می‌شود.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه امروز شاهد تزریق واکسن کووید ۱۹ به خانواده‌های شهدا و جانبازان از سوی دانشکده علوم پزشکی آبادان بودیم اذعان کرد: دعا می‌کنیم که این اتفاق در مقاوم‌سازی ایشان در برابر ویروس کرونا کارآمد باشد، اقدامی که جای تقدیر دارد.

وی همچنین ضمن توصیه مردم در جهت قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه در ماه رجب خاطرنشان کرد: امیدوارم در آینده نزدیک شاهد رفتن این ویروس از کشور باشیم.

«شکرالله سلمان‌زاده» نیز عنوان کرد: در ادامه واکسیناسیون کووید ۱۹ با توجه به الویت‌بندی وزارت بهداشت، اولین مرحله تزریق واکسن به افراد غیر از کادر بهداشت و درمان، امروز برای جانبازان و خانواده‌های شهدای خرمشهر انجام شد.

دئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از تزریق ۸۰ دوز واکسن به خانواده شهدا و جانبازان جنوب غرب خوزستان در مرحله اول خبر داد و ابراز کرد: در مراحل بعدی سایر خانواده شهدا، جانبازان و سالمندان نیز واکسینه خواهند شد.

وی با بیان اینکه کماکان بهترین واکسن برای مبارزه با کرونا پیشگیری است تاکید کرد: تزریق واکسن فعلا به صورت محدود و برای افراد پرخطر است و نباید به آن دلخوش کرد.

سلمان زاده بر لزوم شدت بیشتر رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی گذشته در این روزها تاکید کرد و ادامه داد: بیشترین موارد ابتلا در این ایام مربوط به دورهمی ‌های خانوادگی و تردد در معابر است و این موضوع نشان می‌دهد که مردم تا چه اندازه می توانند در کنترل بیماری به ما کمک کنند.

وی از بستری روزانه ۴۰ ال ۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های جنوب غرب خوزستان خبر داد و یاد آور شد: در جنوب غرب خوزستان به غیر از بیمارستان شهید بهشتی آبادان سایر بیمارستان‌ها نیز بیماران کرونایی را پذیرش می ‌کنند و مشکلی بابت کمبود تخت نداریم.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان