بحران یمن بدترین فاجعه‌ بشریت در عصر حاضر است


 بحران یمن بدترین فاجعه‌ بشریت در عصر حاضر است

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت که وضعیت فعلی یمن، بدترین فاجعه‌ای است که بشر در عصر حاضر به آن دامن زده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم» ، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) با اشاره به نشست مجازی کمک کنندگان به یمن که روز دوشنبه برگزار شد، گفت که میزان کمک‌های ارائه شده ناامید کننده و بسیار ضعیف بود.

او به خبرگزاری رسمی یمن (سبأنت) گفت که نتایج این نشست برای مردم یمن و دولت صنعاء عجیب نبود، به خصوص اینکه کشورهای متجاوز به یمن نیز در این نشست حضور یافته بودند، همان کشورهایی که خود عامل ویرانی یمن هستند و نمی‌خواهند این کشور قدرت یابد و روی پای خود بایستد.

«هشام شرف» شرایط یمن را «بدترین فاجعه‌ای که بشریت در عصر حاضر رقم زده است» توصیف کرد و گفت که جامعه جهانی همچنان در حال نظاره است و حملات و تجاوز به یمن شش سال است که ادامه دارد و کشورهای جهان صرفا دم از بروز فاجعه انسانی می‌زنند و می‌خواهند بدون اینکه علل آن را رفع کنند، این فاجعه را بهبود ببخشند.

وزیر خارجه دولت صنعاء سپس گفت که علت اصلی شرایط کنونی یمن حملات زمینی و هوایی با استفاده از انواع سلاح‌های ممنوعه و محاصره همه جانبه یمن است.

او محاصره را «یک مجازات دسته‌جمعی» مردم یمن دانست و گفت که محاصره هوایی، دریایی و زمینی و همچنین توقیف کشتی‌هیا نفتی و بسته شدن فرودگاه صنعاء و کاهش دادن ارزش پول ملی از جمله دلایل وضعیت فعلی یمن است.

«هشام شرف» مبلغ جمع‌آوری در نشست کمک کنندگان به یمن (۱.۷ میلیارد دلار) را نیمی از مبلغ مورد انتظار سازمان ملل دانست. مبلغی که قرار است برای تأمین نیازهای غذایی و دارویی و درمانی مردم یمن و همچنین نزدیک به چهار میلیون آواره هزینه شود.

او در ادامه از دولت سعودی و امارات نیز خواست تا کمی شجاعت داشته و مسئولیت شرایط امروز یمن را بر گردن بگیرند و در ادامه حملات را متوقف کرده و حضور نظامی و لجستیکی خود در یمن را پایان دهند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز روز دوشنبه در سخنانی گفت که کودکان یمن در معرض خطرات بهداشتی متعددی هستند و هر ۱۰ دقیقه یک کودک به دلیل درگیری یا بیماری در یمن جان خود را از دست می‌دهد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین ساعت‌ هوشمند پیشنهادی بر اساس قیمت (اردیبهشت 1403)