لحظه تحویل سال 1400 شمسی


لحظه تحویل سال 1400 شمسی

لحظه تحویل سال 1400 شمسی طبق تقویم روز شنبه 30 اسفند ساعت 13 و 7 دقیقه و 28 ثانیه مصادف با 6 شعبان 1442 هجری قمری و 20 مارس 2021 میلادی است.

به گزارش راهبرد معاصر طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی لحظه تحویل سال ۱۴۰۰ شمسی ساعت سیزده و هفت دقیقه و بیست و هشت ثانیه روز شنبه ۳۰ اسفند ماه ۹۹ است. روز تحویل سال ۱۴۰۰ به تاریخ قمری مصادف با ۶ شعبان ۱۴۴۲ هجری قمری و به تاریخ میلادی مصادف با ۲۰ مارس ۲۰۲۱ میلادی می باشد.امسال سال کبیسه میباشد و ماه اسفند 30 روز است. روز اول فرودین فردای روز لحظه تحویل سال ۱۴۰۰ و آغاز سال ۱۴۰۰ شمسی است.

لحظه تحویل سال 1400 شمسی

طبق طالع بینی چینی هرسال بنام یک حیوانی نامگذاری میگردد که سال 1400، سال گاو است. پیشرفت و موفقیت شغلی در کنار شکوفایی و سلامتی پیش بینی است که از سال گاو می شود و از این رو ویژگی های مثبت سال گاو میتواند نوید بخش سالی خوب برای ایرانیان باشد.

از سال 1378 که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود سال 78 را سال امام خمینی نامگذاری کردند این به یک سنت تبدیل شد و هر سال در پیام نوروزی با نامگذاری سال جدید هدف اصلی و راهبردی را برای دولت و دیگر دستگاه ها معین میکنند. گفته می شود فلسفه این کار جلب توجه مردم به یک ارزش خاص است. سال 1398 بنام رونق تولید و سال 1399 به نام جهش تولید نامگذاری شده است.

نخستین روز کاری سال 1400 روز شنبه 7 فروردین می باشد و هفته اول فروردین به طور کامل تعطیل می باشد. تعطیلات رسمی سال 1400 به 74 روز در سال تقسیم شده و بجز تعطیلات فروردین مرداد و مهر هم تعطیلات مفصلی دارد که هرکدام با 3 روز تعطیلی جز روزهای جمعه جزو پرتعطیلی ترین ماه های سال است. شهریور و آذر هم ماه هایی هستند که بدون هیچ تعطیلی سپری می شوند.

تعیین اولین روز سال جدید

برای تعیین اولین روز سال جدید (اول فروردین هر سال) به این ترتیب عمل می‌شود:

اگر لحظه تحویل سال جدید قبل لحظه از ظهر باشد، همان روز اول فروردین یا نوروز است. اگر لحظه تحویل سال جدید بعد لحظه از ظهر باشد، فردای آن روز اول فروردین یا نوروز است.

نوروز نخستین روز سال خورشیدی ایرانی برابر با یکم فروردین ماه، جشن آغاز سال نوی ایرانی و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران باستان است.

لحظه تحویل سال 1400 شمسی

خاستگاه نوروز در ایران باستان است و هنوز هم مردم مناطق گوناگون فلات ایران، نوروز را جشن می‌گیرند. زمان برگزاری نوروز، در آغاز فصل بهار است که امروزه به آن برابری بهاری یا اکیونوس می‌گویند.

نوروز در ایران و افغانستان آغاز سال نو محسوب می‌شود و در برخی دیگر از کشورها یعنی تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، سوریه، گرجستان، جمهوری آذربایجان، آلبانی، چین، ترکیه، ترکمنستان، هند، پاکستان و ازبکستان تعطیل رسمی است و مردمان آن جشن عید را برپا می‌کنند.


لحظه تحویل سال 1400 چه زمانی است؟

"محمد جواد کلایی" رئیس مرکز تقویم موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران: امسال سال کبیسه است.


سال 1400 چند روز تعطیل دارد؟

سال ۱۳۹۹ به خاطر کرونا سالی متفاوت از هر سال بود اما اگر امیدوارانه نگاه کنیم، سال ۱۴۰۰ با گسترش واکسیناسیون می‌تواند عادی‌تر از امسال باشد، مرور تقویم سال آینده نشان می‌دهد از هم‌اکنون باید ۷۴ روز از ۳۶۵ روز سال را به عنوان تعطیل رسمی از تقویم روزهای کاری کنار گذاشت.

لحظه تحویل سال ۱۴۰۰ ساعت ۱۳ و ۷ دقیقه و ۲۸ ثانیه روز شنبه ۳۰ اسفند است.

اگر می‌خواهید بدانید روز کاری در سال آینده از چه روزی آغاز می‌شود باید بدانید امسال هفته اول سال را کلا باید تعطیلات حساب کرد و برخی ادارات روز شنبه ۷ فروردین نخستین روز کاری سال خود را تجربه می کنند اما اگر مدارس دایر بود، دانش آموزان و معلمان نخستین روز سال جدید را در شنبه ۱۴ فروردین در پیش داشتند.

جز فروردین که مثل هر سال تعطیلات مفصلی دارد، مرداد و مهر هر کدام با ۳ روز تعطیل غیر از جمعه‌ها پرتعطیلات‌ترین ماه‌های سال ۱۴۰۰ هستند.

طبق تقویم عید فطر روز پنجشنبه، ۲۳ اردیبهشت، است و خرداد هم یک تعطیلات ۳ روزه از جمعه تا یکشنبه به مناسبت ایام ارتحال امام در پیش خواهد بود و در سال آینده دومین تعطیلات بلندمدت باز هم به مدت سه روز به مناسبت تاسوعا و عاشورا از چهارشنبه ۲۷ مرداد تا جمعه ۲۹ مرداد است.

پنجشنبه با ۶ تعطیلی و سه‌شنبه با ۵ تعطیلی را می توان تعطیل‌ترین روزهای هفته در سال آینده لقب داد و علاوه بر این در سال آینده ۴ تعطیلی هم در روز یکشنبه به چشم می خورد که قاعدتا می‌توان تعطیلی شنبه‌های قبل از آن را هم از الان پیش‌بینی کرد هر چند مشخص نیست بساط سفرهای دو سه روزه به پا باشد چون هنوز نمی‌دانیم محدودیت‌های تردد بین‌شهری در سال ۱۴۰۰ هم برقرار است یا نه!

لحظه تحویل سال 1400 شمسی

سال آینده شهریور و آذر منتظر هیچ تعطیلی نباشید جز جمعه هایی که اتفاقا کمترین تعداد یعنی ۴تا به ازای هر ماه خواهد بود.

سال ۱۴۰۰ که با اعیاد شعبانیه از جمله تعطیلی نیمه شعبان آغاز می شود با همین مناسبت ها خاتمه خواهد یافت.

جمعه در سال ۱۴۰۰ تعطیلات رسمی زیادی را خنثی کرده از جمله سالروز رحلت امام در ۱۴ خرداد، یکی از دو روز تعطیلی عید فطر در اردیبهشت، ۲۲بهمن و نیمه شعبان در اسفند ۱۴۰۰.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفاوت شاهین و قرقی در چیست؟