کارآفرین مهرانی رتبه اول جشنواره کشوری عروسکی را کسب کرد


کارآفرین مهرانی رتبه اول جشنواره کشوری عروسکی را کسب کرد

ایلام - ایرنا - رییس میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهران گفت: یکی از صنعتگران این شهرستان در رشته بافتنی‌های سنتی موفق به کسب مقام اول جشنواره کشوری عروسک های اقوام ایرانی با محوریت کسب و کار و مشاغل خانگی شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، میثم علیزاده روز سه شنبه اظهار داشت: در این جشنواره عروسک ثریا عهدی صنعتگر مهرانی با اسم گل پری موفق به کسب رتبه اول شد.

وی افزود: ثریا عهدی به عنوان کارآفرین برتر شهرستان، با اشتغالزایی ۳۵ نفر در رشته بافتنی‌های سنتی فعالیت دارد.

یک اقامتگاه بوگردی در سیروان پلمب شد

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سیروان نیز از پلمب یک واحد اقامتگاه بوم‌گردی در این شهرستان خبر داد.

روح اله نظرنیا در این خصوص اظهار داشت: در راستای مصوبات کارگروه استانی ستاد مدیریت کرونا درخصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، طی بازدیدهای صورت گرفته یک واحد اقامتگاه بوم‌گردی متخلف در شهرستان سیروان شناسایی و از ادامه فعالیت آن جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: سرکشی و نظارت بر واحدهای گردشگری تحت پوشش این اداره با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط، به صورت روزانه و مستمر در دستور کار قرار دارد و با توجه به حساسیت شرایط کنونی با هر گونه تخلف و عدم رعایت قوانین برخورد خواهد شد.

وی هدف از تشدید این بازدیدها را توجه ویژه به سلامت مردم برخلاف سنوات گذشته برای نوروز ۱۴۰۰ بیان کرد و گفت: در این راستا کلیه واحدهای تحت پوشش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مانند اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مراکز اقامتی و رستوران‌های بین راهی و غیره تا تصمیات ستاد ملی مدیریت کرونا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در