امام جمعه کرمان: مقاومت و دل نبستن به دنیا جزو ذات عشایر است


امام جمعه کرمان: مقاومت و دل نبستن به دنیا جزو ذات عشایر است

کرمان – ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: مقاومت و دل نبستن به دنیا از ویژگی های بزرگ عشایر است و کوچ نماد این است که عشایر هیچ دلبستگی به دنیا ندارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی شامگاه دوشنبه در همایش گردهمایی نخبگان و فرهنگیان جامعه عشایر ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: سیدالشهدای جبهه مقاومت عشایر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است و در وجود این شهید گرانقدر مقاومت و ایستادگی و خداترسی عشایر متجلی شد.

وی شهید سپهبد قاسم سلیمانی را چهره صاحب مکتب و سیدالشهدای جبهه مقاومت از عشایر دانست و گفت: عشایر از صمیم قلب به شهید سلیمانی ارادت دارند و امروز تمام آزادی‌خواهان دنیا منتقم خون شهید سلیمانی هستند.

امام جمعه کرمان با توجه به یکی از آیات قرآن بر این مبنا که خداوند در کمینگاه است و تمام لحظات ما را می بیند همچنانکه امام حسین (ع) نیز می فرمایند: خداوندا مرا آنگونه خداترس کن که در تمام صحنه های زندگی تو را ببینم گفت: یکی از ویژگی های شهید سلیمانی خداترسی ایشان بود که در همه لحظات خداوند را حاضر و ناظر بر زندگی می دید.

حجت الاسلام علیدادیسلیمانی با بیان اینکه این شهید بزرگوار که شاگرد مکتب امام خمینی (ره) بود و به مانند امام رفتار می کرد و تمام تلاشش این بود که دیده نشود اما خداوند او را در تمامی جهان بر سر زبان ها انداخت و بزرگ کرد .

امام جمعه کرمان عشایر را دارای تاریخ پرفراز و نشیب دانست و گفت: نصف جمعیت ایران عشایر بودند اما به دلایل متعددی جمعیت عشایری کم و به جمعیت روستاها و سپس شهرها افزوده شد.

وی صداقت، مردانگی، شجاعت، قناعت و تواضع و پاکی را از محاسن زندگی جامعه عشایری دانست و گفت: این موارد کمتر در زندگی امروز به تصویر کشیده می شوند .

وی با اشاره به اینکه نگاه به طبیعت معرفت و شناخت خداوند را به همراه دارد گفت: زندگی عشایر سراسر در طبیعت می باشد که سراسر نعمت خداوند است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی سبک زندگی عشایر را مقاومت در تمام لحظات و قدرشناسی از خداوند عنوان کرد و افزود: فرزندان عشایر تمام وجوه استقامت کوه را درک کرده و آن را نماد مقاومت دانسته و لحظه لحظه زندگی شان مقاومت و ایستادگی است.

وی با اشاره به قسمتی از زندگینامه شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: ایشان نوشته اند که چون پدرم مقروض بود در ۱۴ سالگی تصمیم گرفتم به کرمان بیایم و کار کنم و قرض پدرم را ادا کنم و همین اراده و استقامت و تعهد و مسئولیت وی در انجام کار سردار سلیمانی امروز را به وجود می آورد.

مسئول بسیج عشایری سپاه ثارالله استان کرمان برگزاری این همایش را با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید حضرت آیت الله خامنه ای بر نقش جوانان در توسعه کشور دانست و گفت: تعداد زیادی از جمعیت استان کرمان را عشایر تشکیل می دهند.

هادی محمدی با اشاره به اینکه عشایر در طول دوران هشت ساله دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کردند افزود: حدود ۱۱ هزار نفر دانش آموز در مناطق عشایری استان کرمان تحصیل می کنند و تعداد زیادی از مسئولین و نخبگان را نیز در عرصه های مختلف از جامعه عشایری داریم.

وی با توجه به تعداد ۱۰۹ هزار و ۴۳۹ نفر جمعیت عشایری استان کرمان افزود:کرمان دومین استان عشایری کشور و یکی از افتخارات بزرگ ما این است که سردار دل‌ها شهید سپهبد قاسم سلیمانی از جامعه عشایر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...