ادیان نقش کلیدی در گسترش صلح جهانی دارند


ادیان نقش کلیدی در گسترش صلح جهانی دارند

اراک - ایرنا - نایب‌ رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع)و نمابینده ولی فقیه در استان مرکزی روز سه‌شنبه با صدور پیامی نقش ادیان در گسترش صلح و امنیت جهانی را مهم دانست.


آیت‌الله« قربانعلی نجف‌آبادی» در این پیام که نسخه‌ای از آن ر در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده است: آموزه‌های دینی پیام‌های الهام بخشی در زندگی و سعادت بشری دارند و هدف ادیان الهی، برقراری صلح در جهان است که باید از این مزیت در ترمیم آسیب‌ها و مشکلات و تحذف و التیام جنبه‌های منفی نظیر محرومیت، قحطی، سرکوبگری و گرسنگی به درستی بهره جست.
پیام می‌افزاید: در سنت اسلامی، پیوند میان حقیقت و سلام (صلح) ذاتی است و در اصل و مبدا تمامی شناخت‌ها حقایق وجود دارد و حق، هستی با ذات خداوند در تفکر دینی گره خورده و این اشتراک، پایه ای بس عمیق را برای پیوند میان مفهوم صلح و حقیقت و همچنین عمل به آن فراهم می کند.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: پیروان ادیان الهی در یک کشتی نشسته‌اند و هرگونه صدمه به این کشتی سبب غرق شدن مردم در این آب‌های متلاطم بی‌هویتی خواهد شد و از آنجایی که سکولاریسم و اومانیسم و دیگر فرقه‌های افراطی درصدد ضربه زدن به دین و زیر سوال بردن گرایش‌های مذهبی هستند باید وحدت و همکاری بیش از گذشته بین ادیان الهی شکل بگیرد.
امام جمعه اراک در ادامه این پیام آورده است: جنگ و توسعه طلبی در جامعه بشری از ابتدا تا کنون به علت طمع و حرص انسان‌های ایجاد شده و تا زمانی خصلت شوم و بدانسانی وجودداشته باشد،درگیری و آشوب تداوم دارد زیرا تجاوز به حریم، مال و اموال دیگران با عکس العمل افراد جامعه مواجه می‌شود و در این رهگذر مذاهب هستند که خواهان نشر عدالت اجتماعی، همیاری و دوستی بین مردم بوده و با روشنگری چراغ هدایت می‌شوند.
این پیام با اشاره به دیدار اخیر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان با آیت‌الله العظمی سیستانی، عنوان کرده است: شخصیت این عالم وارسته ذخیره ارزشمندی برای جهان اسلام و پیروان مذهب مقدس تشیع در سراسر جهان است و نقش بسیار مهمی در وحدت و یکپارچگی ملت عراق به خصوص در مبارزه قاطعانه به گروهک تروریستی و ضداسلامی داعش داشتند و همگان زحمات ایشان را در این خصوص ارج می‌نهند.
پیام می‌افزاید: چالش فلسطین و جنایت‌های اسرائیل غاصب نسبت به مردم مظلوم این خطه، همچنان مسئله نخست جهان اسلام است و از پاپ فرانسیس انتظار می‌رود در حل این معضل و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال صهیونیزم نقش ‌فرینی کند تا ی خاورمیانه بار دیگر روی صلح و آرامش را ببیند.
در ادامه این پیام آمده است: تحکیم بنیان خانواده، گسترش اخلاق و معنویت، مبارزه با سقط جنین و نسل کشی و پدیده هم‌جنس‌بازی از دیگر مسایلی است که در صورت بی‌توجهی به آن‌ها، جامعه بشریت را حتی در کوتاه مدت دچار مشکلات فراوان کرده و لایه‌های مختلف اجتماعی را به فساد و تباهی می‌کشاند، بنابراین برای مبارزه همه جانبه با این پدیده‌های شوم باید از ظرفیت ادیان ابراهیمی بیش از پیش استفاده شود و معرفی موازین کتب آسمانی ادیان الهی و مکتب پربار اهل بیت(ع) می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.
آیت‌الله ‌دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از این پیام تاکید کرده است: خداوند در قرآن به پیروان مسیح(ع) اشاره کرده و آن‌ها را نزدیک‌ترین ادیان آسمانی به مسلمانان دانسته، اسلام مدافع حضرت عیسی و رسالتش مانند دیگر پیامبران بوده و ناقض آن‌ها نیست، بلکه از پیروان تورات و انجیل خواسته که به آموزه های دینی خود عمل کنند.
در ادامه این پیام آمده است: خداوند از همه می‌خواهد که با تمام وجود به دین آسمانی خود عمل کنند و اسلام رسالت های آسمانی را تکمیل کننده یکدیگر معرفی کرده است، لذا اگر به مسیح ایمان داشته باشی و به اسلام گرویدی به این معنا نیست که دست از ایمان به مسیح برداری بلکه کامل کننده آن خواهد بود.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: تنها راه رسیدن به صلح جهانی وعدالت اجتماعی درسایه مذاهب توحید و الهی محقق می‌شوند و چنانچه انسان ها به خدا و مذاهب الهی روی آورند و به دستورات خداوند متعال عمل کنند،صلح و عدالت اجتماعی تامین خواهد شد و این چیزی است که خدای متعال برای انسان ها وتمام وجودات زنده می خواهد و ما مواظف هستیم به خواست خدا برای رسیدن به این مهم عمل کنیم.
پیام می‌افزاید: مذاهب توحیدی و الهی و رهبران این مذاهب دراین عصر دارای وظیفه بسیار سنگینی هستند و باید با ایفای نقش مذهبی و معنوی خود، افکار عمومی جهان را روشن و برضرورت داشتن جهانی مملو ازصلح براساس عدالت اجتماعی برگرفته از آموزه های الهی تاکید ورزند.
در ادامه این پیام آمده است: امید می‌رود که حضور پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در عراق و دیدار با حضرت آیت‌الله سیستانی گام بلندی در راستای گسترش صلح و امنیت، اخلاق و معنویت، حفظ کرامت و حرمت انسان‌ها، تدابیر حکیمانه برای سعادت جامعه بشری، آزادی ملت‌های دربند، آزادی قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین و کوتاه شدن دست استکبار و صهیونیزم از بلاد اسلامی در منطقه خاورمیانه و سایر نقاط جهان باشد و قرن ۲۱ با نقش آفرینی رهبران مذاهب مختلف ادیان الهی با عنوان صلح، دوستی، عدالت، اخلاق، توسعه ارزش‌های متعالی، تحکیم بنیان خانواده و رفاه عمومی تا ابد در تاریخ بدرخشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا