در بودجه 1400 به محرومیت‌زدایی توجه ویژه‌ای شده است


در بودجه 1400 به محرومیت‌زدایی توجه ویژه‌ای شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه در بودجه سال آینده توجه خاصی به بحث محرومیت‌زدایی شده است، به کردستان نیز به‌عنوان یکی از استان‌های محروم کشور در این بودجه توجه خاصی شده است.

به گزارش مشرق، محمد باقر قالیباف صبح امروز در بدو ورود خود به فرودگاه سنندج اظهار داشت: متأسفانه کردستان یکی از مناطق محروم کشور از نظر شاخص‌های توسعه است.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: کوله‌بری از زخم‌های کهنۀ کردستان است +فیلم

وی افزود: هدف از این سفر نظارت بر پروژه‌های عمرانی استان به‌ویژه پروژه‌های نیمه‌تمام است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از اتمام برنامه بودجه کشور که کار فشرده‌ای بود سفر به کردستان نخستین سفر استانی است.

ببینید:

فیلم/ دلایل سفر قالیباف به کردستان

وی گفت: سه نفر از رؤسای کمیسیون‌های مختلف مجلس در این سفر همراه بنده خواهند بود و باتوجه به بررسی‌های قبلی به مشکلات استان رسیدگی خواهد شد.

قالیباف بیان کرد: در این سفر سه‌روزه از همه حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌های استان کردستان به‌صورت میدانی بازدید خواهیم کرد تا از کم و کاست‌های موجود مطلع شویم.

وی اظهار کرد: امیدواریم در این سفر بتوانیم گامی مهم در اتمام پروژه‌های استان برداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در بودجه سال آینده توجه خاصی به بحث محرومیت‌زدایی شده است، به کردستان نیز به‌عنوان یکی از استان‌های محروم کشور در این بودجه توجه خاصی شده است.

وی یادآور شد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان یکی از اهداف مهم سفر بنده توجه به بحث صنایع تبدیلی و کشاورزی در استان است.

قالیباف ادامه داد: یکی دیگر از اهداف سفر حل مبحث آب شرب و کشاورزی در استان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی به بحث کوله‌بری در کردستان اشاره کرد و گفت: کوله‌بری یکی از زخم‌های کهنه کشور در مرزهای غربی کشور محسوب می‌شود که امیدواریم در این سفر بتوانیم بخشی از مشکلات کوله‌بران را حل کنیم.

قالیباف در پایان سخنان خود بیان کرد: با صحبت‌هایی که با وزیران داشته‌ایم امیدواریم بتوانیم در سال ۱۴۰۰ بخش عمده‌ای از مشکلات کوله‌بران در شمال غرب و سوخت‌بران در جنوب شرق کشور را با کارهای کارشناسی انجام‌شده حل کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان