«درگاه این خانه بوسیدنی است» منتشر شد


«درگاه این خانه بوسیدنی است» منتشر شد

کتاب «درگاه این خانه بوسیدنی است» خاطراتی از فروغ منهی، مادر شهیدان خالقی پور از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، کتاب «درگاه این خانه بوسیدنی است» نوشته زینب عرفانیان مشتمل بر 240 صفحه از سوی انتشارات شهید کاظمی چاپ و روانه بازار کتاب شده است. این کتاب خاطرات فروغ منهی مادر شهیدان خالقی پور است.در این کتاب خاطرات این مادر بزرگوار که اسوه فداکاری و صبر هست در مورد سه فرزند شهیدش روایت شده است.

نخستین شهید خانواده خالقی‌پور، داود متولد سال ۱۳۴۴ است که در سال ۱۳۶۲ یعنی در ۱۸ سالگی و در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده است. دو شهید دگیر رسول و علیرضا متولد 1346 و 1350 بودند که هر دو در سال 1367 در شلمچه و در آغوش هم به شهادت رسیدند.


در قسمتی از کتاب «درگاه این خانه بوسیدنی است» آمده است: نیروهای ستاد اعزام از دست علیرضا عاصی شده بودند. فکر می کرد اگر برود اصرار کند، اعزامش می کنند. از در بیرونش می کردند از پنجره می رفت. از پنجره بیرون می کردند از دیوار می رفت. سه بار در شناسنامه اش دست برد. از صفحه اولش کپی می گرفت. 1350 را 1348 می کرد و دوباره از آن کپی می گرفت. می دوید سمت پایگاه که به جبهه برود، آنها هم می خندیدند و برش می گرداندند سراغ درس و مشقش البته درس و مشقش عالی بود. هر سه همین بودند. داود با معدل بالا دیپلم ریاضی گرفت. رسول هم دیپلم انسانی. داود همیشه دعوایش می کرد که چرا رشته ریاضی را انتخاب نکرده. رفت برای رسول کتاب های ریاضی را خرید تا سال بعد رشته اش را عوض کند. زمستان همان سال شهید شد، نماند که ببیند برادرش دانشگاه تهران قبول شد، رشته زبان انگلیسی. علیرضا مثل داود رشته اش ریاضی بود ولی به دیپلم نرسید.

گفتنی است، کتاب «درگاه این خانه بوسیدنی است» خاطرات فروغ منهی مادر شهیدان داود، رسول و علیرضا خالقی پور نوشته زینب عرفانیان در شمارگان هزار نسخه با قیمت 35 هزار تومان از سوی انتشارات شهید کاظمی چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید