خراسان رضوی رتبه اول فروش طرح زمستانه کتاب را کسب کرد


خراسان رضوی رتبه اول فروش طرح زمستانه کتاب را کسب کرد

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در پایان طرح زمستانه کتاب 99، استان خراسان رضوی رتبه اول را از نظر میزان فروش و رتبه دوم را از نظر تعداد کتاب کسب کرده است.

افشین تحفه‌گر با اعلام این خبر، اظهار کرد: طرح زمستانه کتاب در کشور با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران، در این استان از ۹ اسفند ماه آغاز شد. در این دوره با مشارکت گسترده مردم کتابخوان و فرهیخته‌ استان، خراسان رضوی برای ششمین دوره پیاپی به عنوان یکی از فعال‌ترین و پرفروش‌ترین استان‌های کشور معرفی شد.

وی عنوان ‌کرد: ۱۱۱ کتابفروشی از سراسر استان در این دوره از طرح شرکت کردند که از این تعداد ۸۲ کتابفروشی از شهر مشهد و ۲۹ کتابفروشی نیز از شهرستان‌های استان در این طرح شرکت کرده بودند. یارانه اختصاص یافته به خراسان رضوی در ابتداء طرح مبلغ ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال بود، اما با توجه به استقبال مردم از این طرح تا مبلغ ۵ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال افزایش یافت و در پایان طرح مبلغ ۵ میلیارد و ۳۷۰ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۹۷۰ ریال آن مصرف شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: کل فروش استان در انتهای طرح، مبلغ ۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۵۳۴ ریال بود و در مجموع تعداد ۵۳۸۳ جلد کتاب در طی این مدت کوتاه به فروش رسید که آمار بی‌نظیری در حوزه کتاب و کتابخوانی استان بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، تحفه‌گر ادامه داد: در پایان طرح زمستانه ۹۹، استان خراسان رضوی رتبه اول از نظر میزان فروش و رتبه دوم از نظر تعداد کتاب کسب کرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان