امیرآباد،منطقه‌ای محروم از زیرساخت‌های شهری در آبادان


امیرآباد،منطقه‌ای محروم از زیرساخت‌های شهری در آبادان

آبادان - ایرنا - مشکلات مربوط به زیرساخت‌های شهری از جمله مواردی است که شهروندان آبادانی به ویژه ساکنان مناطق محروم این شهر همواره از آن رنج می‌برند،در این میان اهالی منطقه امیرآباد با گله مندی از شهرداری توسعه زیرساخت‌های شهری به ویژه آسفالت معابر این منطقه را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا به گفته شهروندان آبادانی بخصوص ساکنان کوی امیرآباد و تایید کارشناسان امور شهری شهرداری، آسفالت بیشتر معابر کوی امیر آباد سالها است که فرسوده شده و تاکنون اقدامی برای آسفالت مجدد خیابان ها و معابر این منطقه صورت نگرفته است.

طرح بهسازی و توسعه زیرساخت‌های شهری در فاز یک، ۲ و سه منطقه امیرآباد چند سال پیش با تخریب خیابان‌ها و معابر این منطقه از سوی شهرداری آبادان آغاز شد اما با گذشت بیش از چهار سال این طرح به کندی پیش رفته و بعضا متوقف شده است.

تخریب زیرساخت‌های فاز یک، ۲ و سه امیرآباد موجب بروز مشکلاتی برای تردد اهالی به ویژه در ایام بارندگی شده است.

اهالی منطقه امیر آباد با گله‌مندی از وضعیت نابسامان این منطقه شهری بر این باوراند که این منطقه از نظر زیرساخت و خدمات شهری به روستا بیشتر شبیه است و مسوولان نتوانسته‌اند پروژه‌های عمرانی را که از چهار سال پیش آغاز کرده اند به پایان برسانند.

این شهروندان بر این باورند معابر شهری و خیابانهای کوی امیرآباد برای تردد خودروها و عابران پیاده مناسب نبوده ضمن اینکه کنده‌کاری، حفاری و چاله‌های موجود چشم انداز نامناسبی برای این منطقه ایجاد کرده است.

سجاد قربانی ساکن کوی امیرآباد آبادان به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل اینکه خیابان‌های این منطقه سالها است آسفالت نشده اند لذا تردد اهالی به ویژه در روزهای بارانی در این منطقه به سختی انجام می‌شود و در برخی خیابان ها در روزهای بارانی غیر ممکن می شود.

وی افزود: خیابان‌های این منطقه اغلب خاکی است و این زیبنده شهر آبادان نیست و مسوولان شهرداری نباید به بهانه اینکه قیر نیست خیابانها را بدون آسفالت رها کنند.

مریم جادری یکی دیگر از ساکنان کوی امیرآباد آبادان گفت: خیابانها، معابر و کوچه‌های امیرآباد تا چهار سال قبل دارای پوشش مناسب و قابل قبولی از آسفالت بودند و شهروندان نه تنها هیچگونه شکایتی از وضعیت معابر نداشتند بلکه رضایت کامل هم داشتند ضمن اینکه همه زیر ساخت های شهری مانند آب، فاضلاب، برق، گاز و تلفن در منطقه وجود داشت و مشکلی در این زمینه نبود.

وی بیان کرد: مشخص نسیت چرا سازمان منطقه آزاد اروند با همکاری شهرداری آبادان اقدام به تخریب بی‌دلیل معابر این منطقه نمود، این تخریب به حدی است که تردد اهالی به خانه‌ها را با مشکل مواجه کرده است و باعث خسارت و صدمه به خودروهای ساکنان این منطقه شده است.

رضا قنواتی یکی دیگر از اهالی این منطقه گفت: تردد سالمندان و کودکان بطور کامل در فاز یک و ۲ امیر آباد غیر ممکن شده است و با اندکی بارندگی، آبگرفتگی و هجوم آب باران به همراه فاضلاب به منازل، زندگی در این منطقه مختل می‌شود.

وی افزود: ساکنان این منطقه بعنوان اعضای جامعه شهری از فرماندار، شهردار و سازمان منطقه آزاد اروند انتظار دارند شرایط اسفناک این منطقه را سامان دهی کند.

قنواتی اظهار داشت: تخریب زیرساخت‌های شهری در امیرآباد تاکنون نتیجه‌ای جز نارضایتی مردم و سلب اعتماد شهروندان نسبت به مسوولان محلی در پی نداشته است.

شهردار منطقه ۲ آبادان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات اجرایی توسعه زیرساخت‌ها در منطقه امیر آباد اولویت‌بندی شده و هم اکنون در خیابان‌های اصلی در فاز ۲ این منطقه در حال اجرا است.

جلیل رهبان اظهار داشت: البته در توافق نامه‌ای که بین سازمان منطقه آزاد اروند و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) صورت گرفت ایجاد زیرساخت‌ها در کوی امیرآباد نیز دیده شده و بزودی این قرارگاه فعالیت عمرانی خود را در این منطقه آغاز می کند.

وی افزود: تلاش مجموعه شهرداری این است که تا پایان سال بخش عمده‌ای از معابر اصلی و فرعی منطقه امیرآباد آسفالت شود تا تردد در این منطقه برای شهروندان به سهولت انجام شود.

رهبان بیان کرد: حجم کار به دلیل وسعیت منطقه امیر آباد آبادان بسیار بالا است و برای ایجاد زیرساخت در کل منطقه نیاز به زمان بیشتری است.

برخی از ساکنان فاز یک و ۲ امیرآباد آباد روز سه‌شنبه با امضاء توماری ایجاد زیرساخت های شهری به ویژه آسفالت معابر را از شهردای آبادان خواستار شدند.

بیش از سه هزار نفر در کوی امیر آباد آبادان سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس