کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها تا فروردین 1400 برگزار نمی‌شود


کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها تا فروردین 1400 برگزار نمی‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از برگزار نشدن کلاس‌های حضوری دروس عملی دانشگاه‌ها در استان‌ها به ویژه در استان خوزستان تا فروردین 1400 خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر منصور غلامی وزیر علوم درباره برگزاری حضوری دروس عملی در شهرهای غیر از رنگ قرمز اظهار داشت: ترم دوم سال تحصیلی جاری به تازگی آغاز شده است. اگر دروس عملی از ترم گذشته هم باقی مانده باشد، فعلاً و به خصوص در استان خوزستان به صورت حضوری برگزار نمی‌شود.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها علائم ویروس کرونا در استان خوزستان باید خود را نشان بدهد، اگر این موضوع اتفاق نیفتد و فضا به سمت آرامش از نظر توسعه و شدت گسترش بیماری پیش برود، دانشگاه‌ها بر اساس دستورالعمل‌های قبل و با تعداد اندک دانشجو بخش های واجب و ضروی دروس عملی را به صورت حضوری برگزار می‌کنند. البته دانشگاه‌ها در گذراندن دروس عملی به صورت آنلاین تجربیاتی دارند.

غلامی گفت: توصیه وزارت علوم به دانشگاه ها، صبر و تابعیت از شرایط کروناییِ استان‌هاست. هرچند اختیاراتی به دانشگاه‌ها در تصمیم‌گیری داده شده است اما باید تابع شرایط استانی باشند.

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم روز ۲۱ بهمن با اشاره به مصوبات پنجاه‌وششمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام کرده بود که بر پایه این مصوبات، کلاس‌های عملی دانشجویان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خارج از شهرهای قرمز و نارنجی که نیاز به خوابگاه ندارند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تأیید وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

به گفته وی در این مصوبه آمده است: در صورتی که در هر اتاق خوابگاه یک دانشجو اقامت کند، استفاده از خوابگاه نیز مانعی ندارد.

کد خبر 589649

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد