مناظرات دانش آموزی فرصتی برای تقویت تفکر انتقادی است


مناظرات دانش آموزی فرصتی برای تقویت تفکر انتقادی است

کرج - ایرنا- رییس اداره امور فعالیت های دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: مناظرات دانش آموزی فرصتی برای تقویت تفکر انتقادی و تاب آوری درجامعه است.

محسن صادقیان روز سه شنبه درآیین برگزاری مرحله نهایی نخستین دوره مناظره دانش‌آموزی استان البرز که در سالن امام علی (ع) کرج و در بستر شبکه شاد برگزار شد، اظهارداشت: برگزاری این مناظره در تقویت روحیه گفت و گو و تحمل پذیری افراد موثرا ست.

وی بیان داشت: تمرین و تقویت فعالیت های گروهی منسجم و هدفمند، شناسایی دانش آموزان مستعد درعرصه سخنوری و نقد اهداف دیگربرگزاری این مناظره را تشکیل می دهد.

صادقیان خاطرنشان کرد: این مناظره‌ها درحد بحث‌های دانشگاهی و علمی است زیرا افق اندیشه‌ها در بین دانش‌آموزان گسترده شده است.

وی حضور ومشارکت دانش آموزان دراین مناظره را نشان از رشد فرهنگی و اجتماعی در بین دانش‌آموزان دانست.

صادقیان یادآورشد: این دوره ازمناظره برای دانش‌آموزان پایه‌های نهم تا دوازدهم پیش بینی شد زیرا در این دوره سنی پرورش تفکر نقادی و هوش کلامی و تحلیلی دانش آموزان بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: تیم های دانش آموزی در موضوعاتی مانند، استفاده دانش آموزان از تلفن همراه در مدارس، برگزاری امتحانات غیرحضوری، حذف کنکور، اعمال محدودیت در شبکه های اجتماعی به عنوان مخالف و موافق به مناظره پرداختند.
وی با بیان اینکه دراین دوره ۱۶ تیم دانش‌آموزی از ۸ ناحیه و منطقه استان در دو تیم پسر و دختر شرکت کردند، افزود: اجرای این برنامه به دلیل شیوع بیماری کرونا مناظره کنندگان به صورت ویدئویی و زنده درشبکه شاد برگزارشد.

رییس اداره امور فعالیت های دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: در مرحله نهایی این مناظره تیم های دانش آموزی پسر از آموزش و پرورش ناحیه یک کرج و ساوجبلاغ و دختران آموزش و پرورش نظرآباد و ناحیه یک کرج به رقابت پرداختند.

وی تاکید کرد: پس از داوری ۲ تیم منتخب این مناظره به مرحله نخستین مناظره دانش آموزی کشوری راه می یابد.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...