استاندار همدان: رمز تداوم انقلاب تقویت روحیه ایثار و شهادت است


استاندار همدان: رمز تداوم انقلاب تقویت روحیه ایثار و شهادت است

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: رمز موفقیت و تداوم انقلاب با وجود دشمنی و تحریم های سرسختانه تقویت روحیه ایثار و شهادت در جامعه است که نسل به نسل به قشرهای مختلف انتقال یافته است.

به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی روز سه شنبه در مراسم اختتامیه کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ ساز» که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ ایثار، فداکاری و شهادت از افتخارهای ماندگار نظام جمهوری اسلامی ایران است افزود: فرهنگ ناب ایثار و شهادت باید حراست و حفاظت و در بین جامعه به ویژه نسل کنونی جامعه ترویج شود.

استاندار همدان خاطر نشان کرد: فرزندان این کشور در جریان هشت سال جنگ تحمیلی فداکارانه برای دفاع از کیان نظام اسلامی جان خود را تقدیم شجره انقلاب کردند همچنین شاهد ترورهای وفاداران به نظام و انقلاب اسلامی از سوی معاندان نظام برای متوقف کردن مسیر انقلاب بودیم.

شاهرخی ادامه داد: امروز بعد از گذشت چند دهه از انقلاب و جنگ تحمیلی شاهد ظهور و بروز شهید حججی ها هستیم که وجود چنین افرادی موید این است که فرهنگ ایثار و شهادت نسل به نسل منتقل شده است.

وی با تاکید بر اینکه پاسداشت جایگاه والای شهدا یک فریضه مهم و محوری برای مردم و مسئولان است خاطر نشان کرد: باید تکریم از خانواده شهدا به عنوان یک وظیفه و تکلیف مورد توجه آحاد مختلف مردم باشد چرا که استقلال، آزادی، امنیت و پیشرفت های کنونی کشور در گرو تداوم این مشی است.

در این آیین ملی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به کنگره ملی هفده هزار زن شهید، آزاده و جانباز توسط حجت‌الاسلام والمسلمین شکری نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل همایش قرائت شد.

همچنین در این کنگره معاون اول رییس جمهوری، سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده به سخنرانی درباره جایگاه زن پرداختند.

در این آیین در استان همدان خانواده «فیاض فر» با چهار شهیده، «افتخاری صنایع» با سه شهیده، خانواده «حیدری» با پنج شهید شامل ۲ شهیده و سه شهید و همچنین جانباز ۵۰ درصد «فاطمه جابری» فعال فرهنگی و اجتماعی، جانباز ۳۵ درصد «منیره مرادعلیان» از قهرمانان مسابقات دارت و خیر گروه‌های جهادی و جانباز ۲۵ درصد «فاطمه نصرالله نیا» فعال فرهنگی اجتماعی تجلیل شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !