هنرستان‌های مازندران امسال حدود 570 میلیارد ریال اعتبار دریافت کردند


هنرستان‌های مازندران امسال حدود 570 میلیارد ریال اعتبار دریافت کردند

ساری - ایرنا - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت که از ابتدای سال 1399 تاکنون در مجموع پنج میلیارد و 690 میلیون تومان به منظور خرید تجهیزات کارگاهی هنرستان‌ها و اجرای برنامه‌های کیفیت‌بخشی به 175 هنرستان در استان تخصیص یافته است.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران ، علی دهقان با اشاره به ضرورت استاندارد سازی تجهیزات کارگاهی هنرستان‌ها به منظور آماده‌سازی هنرجویان برای بازار کار افزود که سه میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان از این مبلغ امسال از محل ۲ درصد فروش گاز بین هنرستان‌های استان در قالب خرید تجهیزات کارگاهی در رشته‌های زیرگروه برق و کامپیوتر به ۱۲۶هنرستان اختصاص یافت.

وی گفت : مبلغ یک میلیارد تومان دیگر نیز از همین محل به خرید تجهیزات کارگاهی مورد نیاز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش استان در رشته‌های صنایع چوب، تاسیسات، طراحی و دوخت اختصاص داده شد.

دهقان افزود : از محل اعتبارات وزارت آموزش و پرورش نیز مبلغ ۱۷۰میلیون تومان به همین موضوع اختصاص یافت و تعداد هفت دستگاه موتور پژو به ارزش تقریبی ۵۰۰میلیون تومان و چهار دستگاه گیربکس و چهار دستگاه جعبه فرمان اهدایی مرکز فنی و آموزشی ایساکو بین ۱۱ هنرستان دارای رشته مکانیک خودرو توزیع شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با ارائه گزارشی از اقدامات اداره فنی و حرفه‌ای در زیست‌بوم جدید ، گفت : در سال جاری و با آغاز همه گیری کرونا از ظرفیت هنرستان‌های استان در راستای آموزش همراه با تولید برای تهیه ماسک و تولید دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده دست جهت کمک به مدافعان سلامت استفاده شد.

دهقان در زمینه توسعه رشته و اقدامات انجام شده در این زمینه هم افزود : آمایش و نیازهای هر منطقه متناسب با مقتضیات به لحاظ فضا، تجهیزات و نیروی انسانی و برنامه‌ریزی به منظور تحقق عدالت آموزشی و ایجاد فرصت برابر آموزش به ویژه برای دختران در سال جاری ۳۴ رشته فنی و مهارتی به رشته‌های موجود اضافه شد.

به گفته او ، همچنین در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در شاخه کار و دانش ۹۵ کدرشته و در سال تحصیلی جاری هشت کدرشته و در مجموع ۱۰۳ کدرشته ارائه شد ضمن این که در سال تحصیلی جاری هنرستان وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام هنرستان هنرهای زیبا در شاخه فنی و حرفه ای در رشته های نوازندگی ساز ایرانی با مشارکت اداره‌کل آموزش و پرورش استان در ناحیه یک شهرستان ساری و هنرستان هوانوردی با همکاری فرودگاه‌های استان در ناحیه ۲ شهرستان ساری راه‌اندازی شد.

دهقان گفت : همچنین برای استفاده از ظرفیت مراکز برون سازمانی در نظر است برای سال تحصیلی آینده هنرستان وابسته به جهاد کشاورزی در بابلسر و بابل ، هنرستان جوار شهرک صنعتی در نکا ، هنرستان‌های هوانوردی در نوشهر و رامسر و هنرستان علوم دریایی در نوشهر پیگیری و راه‌اندازی شود.

وی به انعقاد سه تفاهم‌نامه در سال جاری با دستگاه‌های برون سازمانی اشاره کرد و افزود : یک تفاهم‌نامه با اداره‌کل فرودگاه‌های مازندران در راستای اجرای سیاست استفاده بهینه از امکانات، تاسیسات، استعداد و توانایی‌های فرودگاه در جهت رفع نیازهای آموزشی و پژوهشی هنرستان هوانوردی در حوزه هوانوردی رشته های تعمیر و نگهداری موتور هواپیما و مهمانداری هواپیما منعقد شد.

استان مازندران ۳۵۴ هنرستان دارد که ۶۰ هنرستان آن غیردولتی و ۲۹۴ هنرستان دولتی است و بیش از ۵۰ هزار دانش آموز در آن تحصیل می کنند.

تجهیزات و نیروی انسانی همواره یکی از دغدغه های بزرگ هنرستان های مازندران هستند که در سالهای اخیر اقدامات خوبی برای نوسازی تجهیزات و تامین نیروی انسانی را شاهد بودیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...