تعجب زیدآبادی ازموضع وزارت خارجه در برابر دکتر رضایی


دکتر احمد زیدآبادی، روزنامه نگار اصلاح طلب در یادداشتی، با عنوان «کار دنیا را ببین!» از موضع وزارت خارجه در برابر مصاحبه دکتر رضایی با فاینشنال تایمز، اظهار تعجب کرد.

به گزارش شفاف، دکتر احمد زیدآبادی، روزنامه نگار اصلاح طلب، روز سه شنبه 19 اسفند در یادداشتی، با عنوان «کار دنیا را ببین!» نسبت به موضع جدید و مکرر وزارت خارجه در برابر مصاحبه دکتر رضایی با فاینشنال تایمز واکنش نشان داد و از تناقض درونی که در موضع گیری های غیرطبیعی وزارت خارجه علیه رضایی وجود دارد، ابراز تعجب کرد.

احمد زیدآبادی در یادداشت کوتاه خود که دومین یادداشت وی درباره این موضوع است، آورده است: «کار دنیا را ببین! محسن رضایی در مصاحبه با فایننشال تایمز حرف‌هایی در بارۀ مذاکره با آمریکا و نوع حضور ایران در خاورمیانه مطرح کرده است که محمدجواد ظریف و سخنگوی وزارت خارجه، سخنان رضایی را نرم و ملایم و مغایر با سیاست رسمی جمهوری اسلامی یافته و در برابرش موضع گرفته‌اند».

زیدآبادی نوشته است: «با توجه به موضع‌گیری وزارت خارجه در برابر سخنان رضایی، خیلی دوست دارم بدانم این وسط تکلیف تقسیم مقام‌های حاکم به دو طیف تندرو و میانه‌رو چه می‌شود؟ منظورم این است که یعنی از حالا به بعد، باید رضایی را منعطف و ظریف را انعطاف‌ناپذیر بنامیم؟»

دکتر احمد زیدآبادی روزنامه نگار اصلاح طلب، چند روز قبل نیز در یادداشت اول خود، از نحوه واکنش ظریف به رضایی انتقاد کرده و در یک یادداشت کوتاه با عنوان «کدام پویایی؟»، نوشته بود: «محمدجواد ظریف ظاهراً در واکنش به اظهارنظر محسن رضایی در توییتر نوشته است: "عرصه سیاسی ایران پویاست و مقامات نظرات متنوعی مطرح می‌کنند. اما آن نظرات نباید با سیاست رسمی دولت اشتباه گرفته شود". راستش من که هرچه در عرصۀ سیاست رسمی ایران دقت می‌کنم، نشانی از پویایی نمی‌ بینم! اما اختلاف‌نظر تا دل‌تان بخواهد فراوان! اختلاف‌نظر را مترادف پویایی شمردن، شاید برای فرار از رویارویی با مسئله به کار آید اما در هیچ قاموسی پیدا نمی‌شود!».

زیدآبادی در یادداشت اول خود افزوده بود: «گذشته از این، آقای ظریف طوری بر "نظرات رسمی دولت" تأکید کرده است که هر که نداند گمان می‌کند فصل‌الخطاب سیاست در ایران همین نظرات رسمی دولت است! گویی ما نمی‌دانیم که اغلب نهادهای حاکم بر کشور برای این نظرات رسمی دولت، تره هم خرد نمی‌کنند!».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام