2700 نفر در خراسان رضوی واکسن کرونای مرحله دوم را دریافت کرده‌اند


2700 نفر در خراسان رضوی واکسن کرونای مرحله دوم را دریافت کرده‌اند

مشهد- ایرنا- مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون 2 هزار و 700 نفر از گروههای هدف زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی واکسن اسپوتنیک کرونا را در مرحله دوم دریافت کرده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز سه‌شنبه به نقل از دکتر محمد جعفر صادقی گزارش داد: بدین منظور تاکنون هزار و ۳۵۴ نفر از بانوان گروههای هدف و هزار و ۳۴۶ نفر از مردان، مرحله دوم واکسن اسپوتنیک کرونا را دریافت کرده‌اند.
وی اضافه کرد: در این مرحله علاوه بر کادر درمان کرونا به سالمندانی که در بهزیستی و یا خانه سالمندان ساکن هستند نیز این واکسن تعلق می‌گیرد و پرسنل آرامستانها که متوفیان کرونایی را تدفین می‌کنند نیز جزء گروههای هدف محسوب می‌شوند.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تزریق واکسن کادر درمان در حال انجام است و برنامه‌ریزی های لازم برای تزریق واکسن سایر گروههای هدف همچنان ادامه دارد.
صادقی افزود: نوبت دوم تزریق واکسن به گروههای هدف بر اساس تجربه برخی از کشورها به لحاظ تاثیرگذاری بهتر پس از ۲۸ روز انجام می‌شود.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: واکسیناسیون کرونا برای پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی به دلیل مواجهه مستقیم با بیماران کرونایی و یا بیماران مشکوک به کرونا در مناطق تحت پوشش این دانشگاه در حال انجام است.
دکتر علی یزدانی افزود: نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی برای ارجاع بیماران کرونایی به بیمارستان در خط مقدم مواجهه با بیماران هستند و تاکنون تعدادی از نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی حین خدمت به این بیماری مبتلا شده اند که خوشبختانه روند درمان خود را طی کرده و دوباره به فرایند ارائه خدمت بازگشته اند.
وی اضافه کرد: اورژانس پیش بیمارستانی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از هزار نفر نیرو دارد که اولویت اصلی در دریافت واکسن با پایگاههای شهری به دلیل مواجهه با بیماران کرونایی است و اولویت بعدی نیروهای مستقر پایگاههای جاده‌ای هستند که بعد از نیروهای درگیر با بیماران کرونایی، این افراد نیز واکسن کرونا دریافت می‌کنند.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخی از بیماران با ضعف عمومی و یا درد قفسه سینه توسط نیروهای اورژانس به بیمارستانها ارجاع داده می‌شوند که در بررسی‌های بعدی مشخص می‌شود که فرد مبتلا به کروناست بنابراین خطرهای زیادی سلامت این قشر تلاشگر و ایثارگر را تهدید می‌کند.
سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محموله دوم واکسیانسیون کرونا، پنج هزار و ۳۰۰ دوز واکسن بوده است.
در مرحله اول ۴۷۰ نفر از کادر درمان درگیر با بیماران کرونایی شاغل در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهدی واکسن کرونا را دریافت کردند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۷۰۶ هزار و ۵۵۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۸۱ تن از مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۰ هزار و ۸۶۷ تن رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تدوین طرح مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس