7 درمان خانگی مؤثر برای فشار خون پایین


تا کنون در مورد خطرات ابتلا به فشار خون بالا زیاد شنیده‌ایم، اما ابتلا به فشار خون پایین نیز می‌تواند خطرناک باشد.

به گزارش سایت طلا،میزان فشار خون مطلوب کمتر از 120 و بیشتر از 80 میلی متر جیوه است. عدد اول فشار سیستولیک یا فشار هنگام پر شدن عروق و عدد دوم فشار دیاسوتیک یا فشار هنگام استراحت قلب بین ضربان است.

فشار خون پایین ممکن است باعث جریان ناکافی به قلب و مغز و سایر اندام‌های حیاتی شود. این حالت معمولاً زمانی رخ می‌دهد که فرد به یکباره از حالت خوابیده یا نشسته به حالت ایستاده در می‌آید. در این هنگام ممکن است فرد دچار سرگیجه شود.

برخی دیگر از علائم فشار خون پایین، خستگی، سبکی سر، تهوع، از دست دادن هوشیاری و تاری دید است.

برای درمان فشار خون پایین لازم است که شما از یک رژیم غذایی بسیار مناسب استفاده کنید. برخی از توصیه‌های غذایی برای درمان پایین بودن فشار خون عبارت‌اند از:

1. به صورت مرتب و به مقدار کم بخورید.

برای این منظور از ایجاد فاصله‌های طولانی بین وعده‌های غذایی خود جلوگیری کنید و در میان وعده‌ها، غذای سالم بخورید. بهتر است 3 وعده غذایی کامل خود را به 5 وعده غذای سبک تبدیل کنید.

2. به میزان کافی نمک بخورید

مصرف زیاد نمک ضرر دارد ولی نیاز بدن به میزان متوسط نمک باید تأمین شود. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی رژیم غذایی روزانه افراد علاوه بر نمکی که از میوه‌ها و سبزیجات دریافت می‌کند، باید یک قاشق چای خوری در روز باشد.

در صورت ابتلا با افت فشار ناگهانی همیشه مقداری نمک همراه خود نگه دارید. نمک به سرعت فشار شما را بالا می‌آورد.

7 درمان خانگی مؤثر برای فشار خون پایین

3. بیشتر مایعات بنوشید

روزی حداقل 2 تا 3 لیتر آب بنوشید. کمبود آب بدن یکی از دلایل اصلی افت فشار خون است. خوردن آب میوه‌های طبیعی باعث تأمین الکترولیت‌های لازم برای نگه داری مایعات در بدن می‌شود.

البته باید توجه داشت که آب بعضی از میوه‌ها مانند انار باعث پایین آمدن سریع فشار خون می‌شود.

4. کافئین فشار شما را بالا می‌آورد

هنگام افت فشار مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند چای یا قهوه به طور موقت فشار خون شما را بالا می‌آورد. البته دلیل این مسئله به صورت علمی هنوز مشخص نیست. ولی بعد از افت فشار خوردن چای و قهوه به صورت موقت فشار شما را افزایش می‌دهد.

5. جویدن برگ تولسی (نوعی ریحان)

جویدن روزانه 5-6 برگ تولسی باعث جذب مقادیر زیادی پتاسیم، منیزیم و ویتامین سی به بدن شما می‌شود که به تنظیم فشار خون شما کمک می‌کند.

همچنین آنتی اکسیدانی به نام اوژنول در این گیاه وجود دارد که سطح کلسترول خون را تنظیم می‌کند.

6. شیر بادام

هر شب 5-6 بادام را بخیسانید. صبح ابتدا پوست آن را گرفته و سپس آن را خمیر کنید و با نوشیدنی مورد نظر خود بجوشانید.

انجام مداوم این کار باعث جلوگیری از افت فشار خون شما می‌شود.

7 درمان خانگی مؤثر برای فشار خون پایین

7. کشمش

شما می‌توانید هر شب مقداری انگور را خیس کرده و صبح آن را با شیر بجوشانید و بخورید. یا اینکه یک مشت از آن را به رژیم صبحانه خود اضافه کنید.

خوردن کشمش باعث افزایش نشاط و گردش بهتر خون شده و از افت فشار خون شما جلوگیری می‌کند.

سایر خبر های مفید در 5 ساعت گذشته

جدایی زوج مشهور فیلم‌های کمدی | 2.2 هزار ریزش قیمت خودرو ادامه دارد/جدیدترین قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو | 24.6 هزار علی کریمی در فکر مهاجرت است!؟ | 1.0 هزار طلا صعودی شد؛ ولی در پایین ترین سطح 9 ماه گذشته باقی ماند | 1.3 هزار کاهش قیمت طلا و دلار، افت قیمت ها تا کجا ادامه خواهد یافت؟ | 1.1 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403