آذربایجان شرقی آماده میزبانی مسابقات کشوری بومی محلی در سال 1400 است


آذربایجان شرقی آماده میزبانی مسابقات کشوری بومی محلی در سال 1400 است

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت:در سال گذشته درخصوص برگزاری مسابقات ورزش روستایی جام خوشه چین عملکرد خوبی داشتیم، در سال بعد نیز می توانیم میزبان یک مسابقه کشوری باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، ایوب بهتاج در مراسم افتتاح 45 باب خانه ورزش روستایی آذربایجان شرقی اظهار داشت: نزدیک به 45 روز پیش 22 باب خانه روزش روستایی به صورت وبینار در دهه مبارک فجر افتتاح شد.
وی افزود: قول داده بودیم تا پایان سال 45 باب دیگر به این تعداد افزوده شود که به همت همکاران در سراسر استان و خیرین بزرگوار توانستیم امروز به وعده خود عمل کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: با هم افزایی و تعامل دو سویه می توانیم تعداد خانه های ورزش روستایی را در سال 1400 به دو برابر افزایش دهیم و همچنان که در سال 1398 در خصوص برگزاری مسابقات ورزش روستایی جام خوشه چین عملکرد خوبی داشتیم، در سال بعد می توانیم میزبان یک مسابقه کشوری باشیم.
ابراهیم فیروزی معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار داشت: توسعه ورزش های روستایی، تشکیل ستاد استانی و شهرستانی احیای بازی های بومی محلی، تربیت مربی و داور ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی و برگزاری المپیاد ورزش روستایی برای روستاییان و عشایر در سال 1400 برنامه ریزی شده است.
فیروزی ادامه داد: اعتبار لازم برای تجهیز این خانه های ورزش روستایی در مجموع برای 92 باب امسال، 450 میلیون تومان است که 50 درصد آن از محل خودیاری و کمک دهیاران و بخشداران و خیرین و 50 درصد مابقی از محل اعتبارات مربوط به توسعه ورزش استان و وزارت ورزش و جوانان و مبارزه با مواد مخدر است که تعداد87 باب خانه ورزش روستایی در سال 98 را به 179 باب در سال جاری افزایش دادیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رفع مشکل دوربین آیفون، 96میلیون‌تومان ناقابل!