غربالگری و انجام تست کرونا در اهواز توسط جمعیت هلال احمر


غربالگری و انجام تست کرونا در اهواز توسط جمعیت هلال احمر

اهواز-ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اهوازگفت : جمعیت هلال احمر با شبکه‌ های بهداشت دانشگاههای علوم پزشکی استان برای غربالگری مسافران در پایانه‌ها و مراجعان به مراکز درمانی همکاری می کند.  

به گزارش ایرنا شاپور باقری سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد :با توجه به رشد فزاینده ابتلا به ویروس کرونا در اهواز و قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت قرمز و بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا ، طرحی مشترک با همکاری جمعیت هلال احمر و شبکه های بهداشت شرق و غرب اهواز در حال اجراست که در این طرح اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر با حضور در محل فرودگاه ، ایستگاه راه آهن و پایانه های مسافربری برون شهری نسبت به غربالگری مسافران و انجام تست های تشخیصی سریع کرونا (رپید تست) اقدام می کنند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اهواز، افزود : با توجه به حجم بالای مراجعان به مراکز درمانی جهت انجام تست ابتلا به ویروس کرونا ،۲ ایستگاه موقت نیز در بیمارستان های امام خمینی و امیرالمومنین اهواز توسط جمعیت هلال احمر دایر شده است و تیم های این جمعیت در ۲ شیفت کاری به ارائه خدمت در این مراکز درمانی نیز می پردازند.

وی با اشاره به شرایط حال حاضر اهواز از حیث شیوع کرونا و وضعیت ویژه به وجود آمده عنوان کرد: همه باید با تمام توان به میدان مبارزه با این ویروس آمده و با همدلی برای قطع زنجیره انتقال آن تلاش کنیم.

باقری ادامه داد:از مردم درخواست داریم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی جدیت بیشتری به خرج دهند تا دیگر شاهد آمار بالای مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نباشیم و از این شرایط دشوار به سلامت عبور کنیم .

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز شهرستان اهواز برای سومین بار در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته است.

۱۱ شهرستان خوزستان در حال حاضر در وضعیت قرمز کرونا هستند و بیمارستان های اهواز مملو از بیماران مبتلا به کرونا است.

به گفته استاندار خوزستان روزانه ۱۵ هزار تست کرونا در خوزستان گرفته می شود.

هلال احمر به عنوان معین وزارت بهداشت در دوران شیوع کرونا در کنار کادر درمان حضور دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر