استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی نیازمند فرهنگ‌سازی است


استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی نیازمند فرهنگ‌سازی است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با تأکید بر استفاده حداکثری از فضای مجازی، گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر و ارتقای سطح سواد رسانه‌ای است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در دیدار مدیران ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قزوین افزود: اگر شناخت و استفاده حداکثری از فضای مجازی به درستی و با شناخت تمام ابعاد آن نهادینه شود، تبلیغ معارف دینی با استفاده از این فضا می‌تواند برای جامعه آورده‌های مفیدی داشته باشد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در حوزه مساجد آغاز شده است، آینده مساجد در استان قزوین درخشان خواهد بود و شاهد تحولات مفیدی در این عرصه شاهد خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تشریح حدیثی از امام صادق(ع) بیان کرد: حضرت می‌فرمایند مردم چهار دسته‌اند؛ عده‌ای ایمان دارند اما قرآن نمی‌دانند و با قرآن ارتباط ندارند. بعضی با قرآن سر و کار دارند اما ایمان ندارند، دسته سوم هم ایمان و هم انس با قرآن دارند و دسته چهارم نه ایمان دارند و نه با قرآن ارتباطی دارند.

وی افزود: حضرت در ادامه فرمودند گروه اول ایمان دارند اما چیزی از آن به دیگران نمی‌رسد چرا که ایمان با زبان قرآن باید به مردم بازگو شود. دسته دوم مانند گیاهی خوشبو هستند که طعم ندارد. کسی که ایمان و قرآن را با هم دارد مانند میوه ترنج است که طعم و عطر را با هم دارد و دسته چهارم مانند هندوانه حنظله است که هم تلخ است و بو و عطری ندارد و بی خاصیت است.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: قرآن به انسان بصیرت و بینایی می‌بخشد و غم و غصه را از انسان دور می‌کند و تلاش کنیم دلهایمان را با نور قرآن بهاری کنیم.

در پایان از تعدادی از مدیران فعال ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته