شهردار مشهد برند شدن ستاد خیرین شهریار مشهد را خواستار شد


شهردار مشهد برند شدن ستاد خیرین شهریار مشهد را خواستار شد

مشهد- ایرنا- شهردار مشهد گفت: ستاد خیرین شهریار این شهر که اقدامات خیرین را در حوزه شهری نظام‌مند می کند باید با اجرای پروژه‌ای شاخص و تامین مالی آن در مشهد به یک برند تبدیل شود.

محمد رضا کلایی روز سه‌شنبه در رویداد تامین مالی خیرخواهانه در مدیریت شهری افزود: پروژه محوری ستاد خیرین می تواند توسعه دهنده الگوی تامین مالی خیرخواهانه در حوزه شهری باشد و آن را پایدار کند.
کلایی اضافه کرد: جلب مشارکت مردم در اداره شهر، چه اداره کالبدی و چه اداره اجتماعی، بسیارمهم است و برای تحقق این هدف، مدیریت شهری باید زیرساخت های مورد نیاز جلب مشارکت را آماده کند که ستاد خیرین شهریار یکی از مهم ترین نمونه های ایجاد زیر ساخت است.
شهردار مشهد گفت: خیرین شهر یار وارد پروژه های موضوعی خواهند شد تا بتوانیم حداقل ۱۰ پروژه مشخص را با ایده‌های نوآورانه در یک افق ۲ ساله هدف گذاری کنیم.
کلایی در خصوص میزان مشارکت شهرداری مشهد در تامین مالی خیرخواهانه حوزه شهری افزود: براساس مصوبه شورای شهر به هر میزان که خیرین در اجرای پروژه های خیرخواهانه کمک کنند شهرداری مشهد نیز به همین میزان کمک خواهد کرد.
وی ادامه داد: مشارکت در ساخت بیمارستان ناظران و تامین بسته های معیشتی از نمونه اقدامات ستاد خیرین شهریار است که هرچه جلوتر برویم این اقدامات متنوع تر خواهد شد.

سرپرست معاونت و سازمان اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد نیز در این برنامه اظهار کرد: ما در زمانهای مختلف و پیش از این دوره مدیریت شهری نیز مشارکت خیران را در حوزه شهر داشته‌ایم اما این مشارکت به صورت ساختاریافته و نظام مند نبوده است.
مهدی حاتمی افزود: ایده ساختارمند کردن مشارکت خیرین در حوزه شهری با ایجاد ستاد خیرین شهر یار در این دوره مطرح و به دنبال آن ابتدا مجمع و شورای خیرین شهر یار مرکب از خیرین تشکیل و سپس ستادی مرکب از خیرین و مدیریت شهری ایجاد شد.
وی ادامه داد: ایده‌ها در شورای خیرین شهر یار بررسی می‌شود و آن چیزی که صرفه و صلاح شهر و مورد علاقه خیرین باشد تبدیل به یک بسته مشارکتی شده و برای تصویب به شورای شهر ارائه می شود.
بنا بر مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، اگر در موضوعات مورد نیاز شهری، خیرین پا پیش گذاشته و تمایل به همکاری داشته باشند ۵۰ درصد هزینه‌ها توسط شهرداری و بقیه آن توسط خیرین پرداخت خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری